Personal | “Mevrouw wat is uw lievelingsdier?”

Als (aankomend) docent -dus eigenlijk nog als stagiair- krijg ik vaak de vraag “Mevrouw wat is uw lievelingsdier?”.

Vroeger zei ik altijd direct: een paard. Die edele dieren waren heel lang mijn favorieten. Ik had posters uit de Penny over de gehele schuine muur van mijn slaapkamer en vanaf zo lang als ik me kan herinneren ging ik graag naar de manege. Maar die tijd is geweest. En zo mooi als paarden ook zijn, ik ben toch echt verliefd geworden op andere dieren. Kan alleen nog niet zo goed kiezen (hey, but that’s me!).

De vos. Die rode, sluwe, zelfverzekerde, gewetenloze, vindingrijke dieren met hun lange snuit. Ze boeien mij.

En de uil. Het maakt me niet uit welk soort. De uil fascineert mij om zijn kop en uitstraling. Zo wijs, zelfstandig, luxueus en krachtig.

Dus wanneer ik mijn leerlingen antwoord moet geven op deze vraag zeg ik “De vos. Oh en ook de uil. Ik heb twee lievelingsdieren”. Het is natuurlijk ook ontzettend leuk om hier een les over te geven.

175007135489332689_xPkjoaKP_cdon-paulson-close-up-side-view-of-western-screech-owl-206353

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

