Personal | De scholen zijn weer begonnen

Ken je dat gevoel? Na een maand lang niks uit te hoeven voeren, je bankrekening gespekt te hebben met de hersenloze werkzaamheden tijdens je vakantiebaan en uren genieten met vrienden op het terras, word je plots herinnerd aan school en al je verantwoordelijkheden. Damn! Die ene mooie roze wolk met de naam ‘zomervakantie’ is plof weg.

Met een schrikkerig gevoel opende ik mijn schoolmail vandaag. Schrikkerig omdat ik wist dat ik het veel eerder had moeten doen. Een uitsteller, dat ben ik. En de consequenties hebben mij er nog nooit van overtuigd wel eens wat te gaan plannen (én me eraan te houden), hopelijk komt dat ooit nog.. Enfin. Een doek met ‘De scholen zijn weer begonnen’, pronkend boven het bushokje een paar straten verderop, deed mij eraan denken om -in plaats van op Bokt, Instagram, Pinterest en Facebook rond te neuzen- eens mijn schoolmail te openen.

Hallo opleiding, hallo klasgenoten en hallo stageschool. Prettig opnieuw kennis met jullie te maken. Na een diepe zucht ben ik blij dat ik -naast een verschrikkelijke uitsteller- ook een ontzettende ‘goedmaker’ ben. Tenminste, zo noem ik het zelf. Want al dat uitstellen maak ik goed (met mezelf) door eventjes heel erg hard mijn schouders eronder te zetten en direct veel te regelen. Hallo projectgroep, hallo schoolkamp, hallo rooster en hallo herkansing.

Herkansing?!

“Ach laat ik daar ook eens voor gaan leren” zei ik nonchalant. Maar stiekem, diep van binnen schijt ik in m’n broek. Doodsbenauwd ben ik voor het moment dat ik moet presteren. Wat als ik deze niet haal? De roze wolk ‘zomervakantie’ is een onweersbui geworden. Ik moet nu echt aan de bak!

De_scholen_zijn_weer_begonnen

Onderschrift IKVOELVLINDERS

4 gedachtes over “Personal | De scholen zijn weer begonnen

  1. Ik herken het helaas, wat vaak helpt is jezelf belonen met wat leuks als je een opdracht af hebt. En toegegeven, stiekem is het dan een uitdaging om zo snel mogelijk de opdracht af te hebben met het uitzicht op de beloning :-D

Geef een reactie

