Personal | Instagram. Ik zie er de lol wel van in

Instagram, een tijdje terug werd deze app opeens populair. Ik downloadde ‘m ook alleen maar omdat ‘ie tussen ‘Top gratis apps’ stond. Jullie kennen het vast wel; de app waarmee je foto’s kan maken, die vierkant worden uitgesneden en waarbij je kunt kiezen uit verschillende filters. Maar pas wanneer je op ‘delen’ klikt kom je erachter dat er een hele wereld achter zit! Een wereld vol mensen die -net als bij Twitter- volgers hebben die ze nog nooit in het echt hebben ontmoet. Als je een beetje weet wat je zoekt kom je elke dag leuke mensen tegen die je kunt volgen.

Instagram werkt met hashtags (#) en door een hashtag onder de foto te zetten zullen mensen deze foto ook gaan vinden wanneer zij dit zoeken in ‘Verkennen’. Zo krijg je likes en volgers. Elke persoon die mij liked of volgt ga ik bekijken. Honderden, nee; duizenden foto’s kun je bekijken. Van de meest waanzinnige foto’s, van alledaagse dingen, van over de hele wereld!

En nu, nu ben ik verslaafd. Elke dag kijk ik meerdere keren op Instagram. Ik probeer zelfs dagelijks een foto te plaatsen. Het is echt mijn nieuwe liefde. Instagram helpt me om anders te kijken naar wat er voor mijn neus ligt. Om naar details te kijken en naar andere invalshoeken. Opeens ben ik heel fanatiek met de camera van mijn telefoon!

Sommige hashtags vind ik echt leuk om geregeld te bekijken of te gebruiken. Zo is #throwbackthursday een trend waarmee je elke donderdag een foto van jezelf uit de oude doos plaatst. Mét een leuk filter eroverheen natuurlijk. En met #fromwhereistand maak je een foto van boven op je voeten gericht. Dat kon ik niet laten toen ik met mijn voeten in de branding van zee stond deze zomer. Een veelgebruikte hashtag is #onthetable. Van bovenaf foto’s maken van wat er op tafel ligt. Zo simpel is het. Hier komen de meest alledaagse tot creatieve dingen voorbij. Een hashtag die iets té populair is, is de #selfie. De selfie gebruik je bij een zelfportret. Vaak gemaakt terwijl je zelf de camera vasthoudt. Veel gebruikers van Instagram plaatsen alleen maar selfies. En dat vind ik behoorlijk saai. Variatie is een reden waarom ik mensen zou gaan volgen. Andere leuke hastags zijn #oneinthehand; een foto maken waarbij je -inderdaad- iets in je hand vasthoudt. En alles wat gefotografeerd is met de blik omhoog; #clouds of #air intypen bij ‘Verkennen’ zorgt voor veel mooie foto’s (en zelf gebruiken zorgt voor veel likes).

Instagram, de beste app van mijn Iphone. Omdat mensen hun mobiel altijd bij zich hebben kunnen ze ook altijd delen wat ze mooi vinden. En zo ontstaan er elke dag weer mooie foto’s, nieuwe volgers en likes. En dat is precies wat Instagram zo leuk maakt.

Afbeelding

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Personal | Instagram. Ik zie er de lol wel van in

  1. Leuk te lezen zeg. Ik heb de trend wel opgemerkt maar me er nog nooit zo in verdiept. Ik zie ook wel mogelijkheden voor bedrijven.
    Gebruik je dit meer dan andere social media? En zijn er veel mensen om je heen die het actief gebruiken? (En wat is hun gemiddelde leeftijd?)

    • Hee bedankt voor je reactie. Leuk zeg :) Mogelijkheden voor bedrijven zijn er zeker, net als bij Twitter. Van alle Social Media gebruik ik Instagram het meest. Facebook bekijk ik ook elke dag, maar daar zet ik nog niet eens wekelijks wat op. Twitter bekijk ik ongeveer om de dag, en plaats dan vaak ook wel wat. Of koppel Instagram aan Twitter, daarvoor kun je bij elke foto die je plaatst kiezen. Mensen om me heen, euhm even denken hoor. Instagrammers zijn gemiddeld ouder dan bij Facebook enz. volgens mij. Leerlingen van me kennen het bijvoorbeeld niet. Volgens mij is Instagram meer van de 18 jaar en ouder generatie.

Geef een reactie

