Personal | Achterlopen

Na vele chaotische jaren achter mij gelaten te hebben, en een veel te late –eindelijk goede!- studiekeuze gemaakt te hebben, sta ik hier. Met een positief bindend studieadvies. Hallo daar!, best leuke mail om te lezen op zich. Maar wat direct de pret weet te drukken zijn mijn gedachten die afdwalen naar die ene Beroepssituatie (BS) die ik nog even moet behalen voordat die propedeuse daadwerkelijk in the pocket is. BS02 -lessen met praktische instructies, bewijzen verzamelen en onderbouwen- nog even die portfoliomap in elkaar knallen en dan kan ik assessen in november.

“Komt wel goed schatje”.

Wat mij momenteel vooral bezig houdt is dat ik met mijn eigen klas, eigen leerlingen en eigen lessen op stage allerlei nieuwe BSen aan het doen ben, in moordend tempo (want jongens! Ik wil wel versneld blijven hoor). Een project bedenken. Zo even uit de mouw schudden met de groepjes die de leerlingen zelf hebben gemaakt. Dat ging goed zeg. Toch maar even een sociogrammetje maken..

En dan krijgen ze opeens de ‘Bending River opdracht’ voor hun neus. Want ja ik moet wel iets te bespreken hebben tijdens mij allereerste individuele gesprekken met leerlingen! En dat komt dan direct op video. BAM jonguh! In your face. Hoe en waar ik die camera neer moet zetten ben ik nog niet over uit. Gelukkig heb ik nog een weekje om dit voor te bereiden.

Een weekje.. In de zomervakantie voelde dit zo lang. Lekker rustig dingen plannen, de tijd nemen voor zaken. Maar nu.. nee nu is het menens! De weken vliegen voorbij! Ik weet dat ik nog schoolwerkzaamheden van vorige week in moet halen (ojee ik loop nu al achter). En waar blijft die tijd dat ik rustig aan lesvoorbereidingen zat te werken? Ik voel me nu zo achterna gezeten. Kan niet eens mijn eigen lessen plannen waarbij ik er 100% achter sta.

Knallen!

Na het behalen van dat ene tentamen zou ik gaan knallen. Nou, your wish is my commant hoor, want knallen doe ik zeker! Alleen knal ik liever met beleid. Knal ik liever met controle. En knal ik liever met een beetje slaap. Want qua slaap loop ik ook al weken achter..

Afbeelding

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “Personal | Achterlopen

  1. Pingback: Lijstje | 30 voor 30, deel 1 | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

