Personal | Heimwee

De laatste tijd kriebelt er iets. Een gedachte, een onderbuikgevoel, een vlaag van heimwee. Ik weet niet wat het is, maar het zit me behoorlijk in de weg. Momenteel overleef  ik een erg drukke periode van school. Mijn TO DO list is nog nooit zo groot geweest. En ergens trekt er iets aan mij. Ik wil weg. Is het vluchten?.. ik denk het niet, maar de drang om ergens anders te willen leven, verder studeren (daar ben ik nog niet klaar mee als mens) en op avontuur, is nog nooit zo sterk geweest. Nu zit ik teveel stil, stil achter mijn laptop omdat al die dingen voor school af MOETEN. Dat moeten dat doet me wel wat.

Stiekem schrikt het me best af dat dit gevoel nu zo overheerst. Want wat gebeurt er met mijn motivatie? “Kom op Sabine; nog even twee jaar door bikkelen, dan heb je je diploma en kun je verhuizen naar een ander land!” Laat ik dat maar tegen mezelf blijven zeggen.

Naast die kriebel ben ik ook ontzettend van de hak op de tak. Van hot naar her. Ik merk het met van alles. Tijdens het huishouden heb ik de was nog niet opgehangen of ik pak de stofzuiger al. Qua schoolwerkzaamheden doe ik nu alles tegelijk. En merk al lang dat die manier niet effectief is. Maar plannen; ho maar! Nee Sabine gaat vrolijk verder met haar ‘van de hak op de tak methode’. Mijn hoofd is chaos. En het enige wat ik kan denken is: ik wil weg. Heimwee naar avontuur, naar nieuwe dingen, uitdagingen en een ander land. Iets trekt steeds harder aan mij.

Deze post maakt het voor mezelf duidelijk dat het tijd is om hulp te vragen. Die hulp kan een studieloopbaanbegeleider zijn, een gesprek met een goede vriendin, of een nieuwe sport. Mijn hoofd leegmaken. Want ik heb het nu altijd druk. Even stil mogen zitten. Pauze is een luxe, maar goed ben ik er niet in..

Afbeelding

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

