Personal | De druk is eraf

Na lang wachten, veel feest en nog veel meer werk, is het eindelijk zover….het is 2014. De eerste jaarwisseling -sinds ik alcohol mocht drinken van mijn ouders- die ik nuchter heb meegemaakt. Gek genoeg werd ik alsnog wakker met een verbazingwekkende grote kater. Dat zal wel iets met de Sylversterparty op het hotel te maken hebben, waar ik twaalf uur lang heb rondgelopen in de bediening. Als horecamedewerker wilde ik dat toch een keer meegemaakt hebben, dus laat ik het dan maar doen tijdens de jaarwisseling voordat ik deze carrière zal beëindigen.

Goede voornemens doe ik niet aan. Toch heb ik vandaag een rigoureuze beslissing gemaakt, gesport en stond ik op met een glas citroensap in warm water. Wat is dat toch met de eerste week van januari? Dat doet iets met je.

2013 was een veelbewogen jaar. Met deze post dan ook de uitstekende kans om een kort en bondig jaaroverzicht te plaatsen. In het jaar 2013 ben ik: Vrijgezel geworden; onderuit geslagen door de meest waardeloze ziekte genaamd Pfeiffer; gestopt met voetballen; totally ‘zen’ terug gekeerd van het strand met vriendin Jolien; waarna ik me kapot werkte bij het Theaterhotel tijdens de zomer met het Tubantia-menu; een supertof onderzoek gestart met een gemotiveerde projectgroep vanuit de Stoas; stiekem verslaafd geraakt aan Hertog Potje Genieten Citroentaart ijs; de app Tinder gedownload en me uitermate vermaakt met deze vleeskeuring; spontaan naar Londen geweest; aangenaam verrast tijdens mijn geslaagde en supertoffe verjaardag; een piano rijker geworden; een televisie armer; terug naar mijn oude woonplaats Leeuwarden gegaan voor 3fm Serious Request; een beetje verliefd geworden; en bewuster geworden van de waarde van vriendschap en dicht bij jezelf blijven staan.

Het nieuwe jaar ben ik begonnen met een rigoureuze keuze wat betreft mijn studieloopbaan. Welke invloed zal hebben op de snelheid waarmee ik afstudeer. Maar welke mij ook meer tijd zal geven voor mezelf en het afronden van de huidige openstaande schoolwerkzaamheden. En welke behoorlijk de druk eraf haalt. Opluchting. En daarom kan ik oprecht zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Volgend semester zal ik daarom geen nieuwe beroepssituaties openen. Volgend semester zal in het teken staan van afronden en timemanagement. Een cursus waarschijnlijk, misschien wel twee. En iets met faalangsttraining zal me ook niet verkeerd doen.

Want uiteindelijk is het toch wel keihard mijn eigen schuld dat ik in dat jaaroverzicht van 2013 niet kon schrijven dat ik schoolwerkzaamheden heb afgerond/behaald/wat dan ook. Neen, Sabine moet nog ff aan de bak! En daar is 2014 een prima jaar voor.

Afbeelding

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Personal | De druk is eraf

  1. Rigoureuze veranderingen zijn niet perse slecht, zeker niet als ze de druk van je schouders af halen :) grote aanpassingen kunnen vaak een positieve impact hebben. Succes met alles wat je in 2014 wil bereiken.

Geef een reactie

