Lijstje | Bucket List

Ik hou van lijstjes. In de vele notitieboekjes die ik heb staat het vol met lijstjes. Allerlei soorten lijstjes; heb-lijstjes, doe-lijstes, zakelijke lijstjes, must-see lijstjes, enzovoort. Minimaal elke week maak ik een algemene To Do list. Daarin staat vooral wat ik die week wil doen, van huishouden tot schoolwerkzaamheden tot zaken omtrent ontspanning.

Ontspanning zoals bijvoorbeeld sporten en het in elkaar zetten van die Flow kalender (ja ik weet het, ben er al veel te laat mee..). Naast de wekelijkse To Do list heb ik ook een altijd veranderende lijst van dingen die ik wil doen in mijn leven. Grote dingen. Dingen voor op de korte termijn, en voor langere. Noem het een Bucket List, noem het Life’s To Do List, het is in elk geval een lijst. En deze wil ik graag even delen.

  1. Naar Ibiza en een zonsopgang en -ondergang zien bij Cala Conta
  2. Een fotoshoot doen (met mijn broertjes, vriendinnen of vriend)
  3. Een (spontane) roadtrip (met mijn vriend of een vriendin of misschien wel alleen)
  4. Een aantal valkuilen opschrijven en daar aan werken
  5. Weekendje naar Amsterdam
  6. Piano leren spelen
  7. Trouwen
  8. Een (auto)reis maken door Schotland of Ierland
  9. Spaans leren
  10. Naar Las Vegas
  11. Zo vaak mogelijk iets koken uit een van mijn notitieboekjes / tijdschriften / pinterest
  12. Naar een concert van Coldplay
  13. Mijn kledingkast opruimen en heel streng zijn over wat er mag blijven
  14. Het hele huis opruimen en flink klussen waar nodig
  15. Een eigen paard hebben
  16. Een workshop fotografie doen
  17. Eén keer per jaar een Engelstalig boek lezen
  18. Een halve marathon lopen
  19. Naar de Hoge Veluwe, dieren spotten
  20. Rondreizen door Nieuw Zeeland

Deze lijst kan ontzettend lang worden. Maar ik houd me in! Wel zal ik de lijst vast nog heel vaak aanpassen. En dan uiteraard vooral met toevoegingen, of het doorstrepen van afgeronde zaken.

Image

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

