TAG | Liebster Award

headerliebster

Ik kreeg een Liebster Award! Via één van de bloggers die ook actief zijn in het forum op Bokt.nl: Sammylover, ofterwel Nicolien van http://justbeautyaddict.blogspot.nl/ . Super tof!

De vragen die zij mij heeft gesteld staan hieronder, met antwoord.

Waar sta jij voor in het leven en waarom?
De eerste vraag is ook meteen een hele lastige zeg haha! Ik heb deze maar als laatste ingevuld, en kom tot het antwoord dat ik sta voor de mooie dingen in het leven. En dan vooral mooie dingen maken en zien, met geliefden; belevenissen, gezelligheid, liefde en mooie herinneringen. De wereld een stukje mooier maken met alle geliefde mensen om me heen. Dus ook wat bewuster zijn met de natuur.

Wat is je stopwoordje? En hoe kom je bij dit woordje?
Mijn stopwoordje is ‘oki’ of ‘oke’… Nja jullie snappen het vast wel. Ik zeg vaak ‘oke’ als bevestiging dat ik je heb gehoord of heb begrepen of als ik het met je eens ben. Best vaak dus!

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen?
Poeoeoeh. Die is moeilijk. Want ik doe heel veel met tips! En mijn omgeving geeft me altijd goede tips. De beste.. euhm, ik noem er twee, mag dat ook?
1. De tip van een studiegenoot uit Leeuwarden, die mij wel een type vond om les te gaan geven. Omdat ik voorlichting, uitleg en presentaties altijd zo goed en vol enthousiasme deed. En zo heb ik me 2 jaar geleden ingeschreven voor de opleiding Educatie en Kennismanagement, aan de Stoas in Wageningen. Nog één jaar te gaan en dan heb ik mijn lesbevoegdheid voor docent Biologie en Dierverzorging.
2.
De tip van mijn toenmalige vriend, om me in te schrijven bij de woningstichting om lekker op mezelf te gaan wonen. Zo gezegd, zo gedaan. En nu woon ik in mijn mooie huisje in Almelo waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Ik kwam terug van op kamers in Leeuwarden en ging weer bij mijn ouders in wonen. Maar dat was vreselijk; niet meer zelf kunnen bepalen hoelaat en wat ik ging eten, niet meer rustig bij kunnen komen en even tv kijken, niet meer uitslapen en zelf je was doen, ik kon er maar niet aan wennen. Snel weer uit huis dus, dankzij deze tip.

Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt door je blog?
Het leukste wat ik heb meegemaakt is het teruglezen! En de reacties natuurlijk. Maar ondanks dat mijn blog nog nie zo oud is, vind ik het nu al leuk om sommige berichten terug te lezen. Dit is ook één van de grootste redenen waarom ik een blog schrijf; terug kunnen lezen. En uiteraard het schrijven zelf; hoofd leegmaken, creatieve uitspattingen uiten en nieuwe ideeën op doen.

Heb je een verslaving aan iets?
Ja, aan lippenbalsem. Ik heb meer lippenbalsems dan welk ander verzorgingsproduct dan ook. In elke tas ligt er wel een. Blistex is m’n nummero één favoriet. Labello en Vaseline zijn ook fijn. En een roze kleurtje of glans zijn mooi meegenomen. Zolang ik maar kan smeren.

Hoe hoog waren de hoogste hakken waar je op hebt gelopen?
Euhm, acht centimeter? Ik weet het niet eens zeker. Bovendien loop ik bijna nooit op hakken met mijn 1,78 meter aan lengte. En ik loop altijd snel, even een sprintje, snel de trap op en af. Neen, hakken zijn niks voor mij.

Noem drie dingen die je wilt bereiken in je leven.
Rondreizen. Need I say more? Kinderen krijgen en met veel liefde en geluk groot brengen. En mijn diploma behalen en een leuke baan vinden en heel gelukkig worden en gezond en fit blijven.. eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, haha.

Welk computerspel speelde je altijd toen je klein was?
Geen één. Ik speelde buiten. Altijd. In bomen klimmen, hele dagen op de manege rondlopen, fietsen, rolschaatsen, stoepkrijten, gangetjes maken in het hoge gras, slootje springen, helpen bij de boerderij, voetballen, stoeprandje spelen, belletje lellen.. Al die tv series en computer spelletjes van vroeger, daar kan ik niet over meepraten. Een computer kregen mijn ouders ook pas toen ik al 16 jaar was.. Heb ik iets gemist? Zo voelt het in ieder geval niet.

Wat wou je later worden toen je klein was?
Dierenarts. Met grote dieren. Veearts dus eigenlijk. Toen ik vanuit de middelbare school naar het VMBO ging viel deze droom een beetje in duigen.. Maar ik hield er wel aan vast. En zodoende ging ik vanuit het VMBO T naar mbo niveau 4: studeren voor dierverzorging en paraveterinair. Al vanaf jaar 1 stond ik in de dierenartspraktijk en liep ik volle dagen mee met de veearts. Castraties, geboortes, keizersnedes, euthanasie, lebmaag prikken, enten, chippen, bloed afnemen; alle handelingen mocht ik doen, bij Van Lieshout Animal Health. De beste stage die ik ooit heb gehad!

Hoe ziet jouw droomman eruit?

Afbeelding

Welke tvprogramma’s volg je?
Wie is de Mol en Expeditie Robinson. Wanneer dat programma er niet op is volg ik eigenlijk niks. Series vind ik wel leuk. Ik kijk Game of Thrones en The Walking Dead.

Wat maakt jou uniek?
Poeh deze is lastig. Maar wat ik wel vooral alleen in mezelf terug zie en maar weinig in mijn (directe) omgeving is het vermogen om niet te veroordelen. En dat kan over van alles zijn.. Van een niet werkende trein tot het niet op komen dagen van een afspraak. Ik zoek er niet wat achter, tenminste.. niks direct of negatiefs. Geduldig wacht ik een reden of reactie af en oordeel dan alsnog eerder positief dan andersom.

Waar ben je trots op?
Op mijn doorzettingsvermogen. Ik geef nooit op. Mijn positieve houding en mijn brede interesse in alles en iedereen. Ik wil altijd blijven leren en sta ontzettend open, voor alles.

Waar heb je het meeste spijt van?
Waar ik het meeste spijt van heb.. ik denk dat dat toch mijn verkeerde studiekeuze is geweest. Hierdoor moet ik de laatste twee jaar van mijn huidige studie volledig lenen bij de DUO. En daardoor loopt mijn schuld behoorlijk op. Nou ben ik best wel een mens van de dag-tot-dag geworden, maar als ik eenmaal klaar ben en ‘echte centen’ verdien wil ik die studieschuld zo snel mogelijk aflossen. Al is het alleen al vanwege het letterlijke schuldgevoel én de moeilijkheid om met een dusdanige studieschuld een hypotheek of iets dergelijks te kunnen krijgen.
Daarnaast heb ik ook nog steeds spijt van mijn keuze om in Leeuwarden bij de studentenvereniging lid te worden. Sjongejonge wat heeft me dat veel geld gekost zeg! Echt balen. Maargoed, Leeuwarden was lang leve de lol en dat zie ik terug in hoe ik me die drie jaar opstelde tegenover alles: gezondheid, school, financieel.. het kon me allemaal niet veel schelen. Dat waren leerzame jaren voor mij.. Maar achteraf met nogal wat spijt.

Wat zou je graag willen in 2014?
Naar een festival. En weer (lichamelijk) sterk en fit worden, mijn beide armen even sterk, en dat ik de stabiliteitsoefeningen voor de core vol kan houden.Daarnaast wil ik ook erg graag naar een land vol zon en strand en een andere cultuur. Op vakantie dus! Verder maar weinig eisen..

Wat is jouw guilty pleasure?
Oeh mijn guilty pleasure, dat is satésaus. Dat kan ik wel bij vanalles eten! Wanneer er ergens een bbq is en het vlees is knetterzwart geworden, dan eet ik het met (een beetje meer) satésaus alsnog op. En brood en sla en chips en komkommer en wortels en álles dip ik in satésaus. Vooral die van Wijko is het lekkerst.

Afbeelding

Wat is jouw mooiste (soort) vakantie bestemming? (citytrip/wintersport/zon)
Hoewel ik erg groot fan ben van citytrips, kies ik toch voor de zon en het strand. Witte stranden, palmbomen, richting de Dominicaanse Republiek lijkt me wel wat. Dat is een soort van droomvakantie.

Stel, je wint 1 miljoen. Wat zou je ermee doen?
Oeh jottem!; doei studieschuld en hállo Dominicaanse Republiek. Verder zou ik mijn familie ook een financieel cadeautje doen.

Als je één ding in je leven anders kon doen, wat zou dat dan zijn?
Het eerste waar ik aan denk is weer die studiekeuze. Oke, duidelijk; door vanuit mijn MBO direct naar de Stoas. Geen Leeuwarden, geen spijt. Als dat kon dan teken in daarvoor. Verder ben ik best een tevreden mens.

Welke muziek vind je het fijnste om naar te luisteren?
Coldplay. The Killers. Mumford and Sons. Rock, Indie Rock, maar ook wel up tempo dansnummers. Vooral als ik wat arbeidsvitaminen nodig heb.

Waar ben jij jaloers op?
Op mensen die als kind muziekles hebben gehad. En op vrouwen waar hun haar en make-up ondanks alles altijd goed blijft zitten.

Wat is je beste eigenschap?
Mijn spontaniteit en geduld denk ik.

Wat is je slechtste eigenschap?
Mijn impulsiviteit en uitstelgedrag. Enough said!

Heb je een favoriete bezigheid? Zo ja, wat is dat dan?
Nu moet ik gaan kiezen! Ik doe zo veel dingen zo graag, maar ik denk dat sporten erg hoog in het rijtje staat. En naar het strand gaan. Daar zou ik trouwens ooit in mijn leven ook wel in de buurt willen wonen. En in de zomer op een terrasje zitten en mensen kijken. Heerlijk!

Heb je ook minst een favoriete bezigheid? Zo ja, wat is dat dan?
Nou.. niet dat ik er echt een super hekel aan heb hoor, maar iets wat ik serieus niet graag doe is….winkelen. En ja ik ben wel een vrouw! Maar echt, elke keer als ik met iemand de stad in ga om te winkelen blijf ik vaak zo lang mogelijk op een terrasje hangen. De meeste kleding die ik heb koop ik online.

Hoe zie jij jezelf of je leven over 5 jaar?
Over vijf jaar dan ben ik alweer 31.. Afgestudeerd en aan het werk als docent. Met een partner en wie weet wel moeder. Hopelijk wat bereisder dan nu.

Wat zijn jouw leukste herinneringen?
Mijn leukste herinneringen heb ik denk ik toch aan de tijd in Tsjechië. Daar gingen we met het hele gezin meerdere keren per jaar heen, meerdere jaren achter elkaar. Zonder moeite ging ik als jong meisje al met de trein naar Praag, klom ik op de rotsen in het reuzengebergte, reed ik paard over langgestrekte weilanden, maakten we lange bergwandelingen, sliep ik snachts in het bos om wilde zwijnen te zien, deden we eindeloos spelletjes, maakten we elke avond een kampvuur, gingen we elke avond uit eten omdat je voor 25 euro met vijf man uit eten kon en hadden we de grootste lol om de dronken edelherten na het eten van gegistte appels. Rybniste was de plaats, met hieronder een afbeelding van het huis waar we altijd zaten. Ik ga er zeker nog weer een keer naar terug.

Afbeelding

Nomineren
Het nomineren van nieuwe bloggers voor een Liebster Award is een beetje ‘uit de tijd’ volgens mij. Omdat veel bloggers nu begonnen zijn aan de Happy Challenge (waar ik ook nog steeds aan moet beginnen, oh oh uitstelgedrag..). Daarom nomineer ik niemand. Maar mocht er iemand ook zo’n leuke vragenlijst in willen vullen; neem gerust de vragen van mij over!

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

