Personal | Winnen terwijl je verliest

Al ongeveer een half jaar ben ik er fanatiek mee bezig: calorieën tellen, meer eiwitten proberen binnen te krijgen en vooral; sporten. Zo’n twee a drie keer per week, bij Basic Fit, fitness met een variatie van krachttraining en cardio. Met die krachttraining ben ik sinds een aantal weken best serieus. En wat ben ik sterk zeg! 120 kilogram drukte ik dinsdag weg met de leg press.

Voor zolang als ik me kan herinneren deed ik aan verschillende sporten; turnen, zwemmen, volleyballen, dansen, paardrijden, voetballen, hardlopen en fitnessen. Behalve de laatste twee, ben ik met alle andere sporten gestopt. Fitness heb ik er altijd ‘naast’ gedaan. En nu dus helemaal. Doel: ik wil mijn lichaam veranderen.

Dat klinkt best drastisch.. ‘lichaam veranderen’. Maar zo drastisch zal het niet worden hoor. Toen ik mijn ‘wilde studentenleven’ beëindigde en uit Leeuwarden terug kwam was ik zo’n tien kilogram zwaarder dan nu. Langzaam ben ik kilo’s kwijt geraakt door drie keer in de week te sporten en gezonder te gaan eten. Maar sinds een jaar nu sta ik stil. Niet letterlijk natuurlijk, maar mijn gewicht en omvang nemen niet verder af of toe. Dus nu ga ik een stapje verder!

Voor extra motivatie heb ik laatst een supergave sportbroek en t-shirt gekocht, houd ik elke dag bij hoeveel ik eet en elk sportmoment houd ik bij hoeveel ik vooruitga. Qua benen wordt ik heel snel sterker, maar vanwege mijn schouderblessure willen mijn borst, schouders en bovenrug nog niet zo vlotten. Een jaar geleden ben ik van het paard gevallen en daar heb ik onder andere een behoorlijke klap op de pezen en banden in de linker schouder opgelopen. Nu heel wat fysiotherapie verder kan ik redelijk overweg met dumbbels en de shoulder press. Al is het verschil in kracht tussen links en rechts nog wel ontzettend groot.

Cardio zorgt voor vetverbranding, dus elke keer als ik in de sportschool ben leef ik me nog minimaal 30 minuten uit op de crosstrainer of op de loopband. Maar dan wel ná de krachttraining. Sommige dagen doe ik alleen cardio, met spotify in mijn oortjes :) Mijn doel? Een vetpercentage van zo’n 20%, sterkte spieren en een goede conditie. Zoals Tatjana altijd zegt: “Kom op kom op kom op nooooouuuu”.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “Personal | Winnen terwijl je verliest

  1. Pingback: Shake it baby | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

