Personal | Oh happy day!

Vandaag las ik via Bokt.nl over 100happydays.com. En dat maakte mij zowel nieuwsgierig als fanatiek. Ik heb me direct ingeschreven (ookal snap ik daar niet helemaal het nut van, want het gaat vooral om de hashtag #100happydays) en Instagram geselecteerd als plek waar ik mijn foto’s zal gaan posten. Elke dag een foto van dat wat me blij maakt. Groot én klein geluk. Iets waar ik nu al naar uit kijk, want een beetje (groot en klein) geluk kan ik de laatste tijd wel gebruiken.

Vandaag vind ik het moeilijk kiezen. Wordt het de snickers icecream die ik heb gegeten vandaag (mét schuldgevoel) ..hmmz nee. Of de lessen die vandaag heel goed gingen ..hmmz nee. Of het feit dat één van de meest strenge docenten van mijn opleiding mijn assessment (once in a lifetime dingetje) gaat afnemen ..hmmz nee-euh die was sarcastisch.

Ik denk dat ik het al weet. Er is echter geen foto gemaakt, want dat was niet mogelijk. Het was niet iets heel bijzonders ofzo, maar wel iets wat me op dat moment blij maakte: ik reed rond 10 uur vanochtend op de snelweg en scheurde over de linker rijbaan langs alle vrachtwagens. Totdat één vrachtwagen opeens wilde inhalen. Op de rem ging ik en liet hem voor. En die man begon te knipperen met links en rechts en zwaaide en knipperde nog een keer met links en rechts. Tjee wat een gebeurtenis (NOT haha). Maar alsnog was ik wel blij. Het voelde als een goede daad. Misschien was dit moment ook wel dat wat de dag van deze man goed maakte. Zijn eerste happy moment. En ook die van mij.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

