Personal | Is het al vakantie?

De laatste zaken regelen. De laatste mede studenten succes wensen voor hun assessments. De laatste leerlingen beoordelen op bewijsstukken en herkansingen. En natuurlijk mezelf niet vergeten in te schrijven voor volgend schooljaar.

Een stage is zojuist geregeld. Vol enthousiasme belde ik naar het Helicon in Apeldoorn. Het ontwikkelen en evalueren van beoordelingssituaties en het vormgeven van ontwerpsituaties; allemaal nieuwe onderdelen voor mij in mijn loopbaan als beginnend docent. Aanstaande woensdag staat een afspraak in Apeldoorn gepland. Dat ging snel! Ik krijg al helemaal zin in volgend studiejaar. Al heb ik niet echt de mogelijkheid om ‘ongestoord’ zomervakantie te vieren. Nog drie toetsen moet ik leren voor de herkansingsweek in augustus. En nog drie assessments moet ik behalen, voordat ik met een schone lei aan mijn derde studiejaar kan beginnen. Derde studiejaar.. een jaar wat ik nog nooit in ben gegaan tijdens mijn voorgaande studies op het HBO. Want ik haalde bij de opleiding Diermanagement en de opleiding Docent Engels (beide) in Leeuwarden –helaas- mijn propedeuse niet. De omstandigheden deden me toen de das om. Maar die propedeuse is nu in the pocket! Derde jaar dus. Nog anderhalf jaar voordat mijn diploma binnen is. Ondanks dat ik geniet van mijn studententijd; stiekem kan ik niet meer wachten om af te studeren!

Ik had het leuk in Twello, maar wilde toch wat anders. Breed oriënteren. Helicon Apeldoorn is een scholengemeenschap met MBO- en VMBO-vestigingen in heel Gelderland. In het oosten blijf ik toch niet voor altijd wonen. De Veluwe vind ik prachtig, maar ergens interesseert het me niet waar ik uiteindelijk terecht kom. Zolang ik maar gelukkig word (lekker cliché!) . Mijn ‘roots’, ouders, broertjes en Twentse vrienden zullen me altijd naar Almelo doen terug komen. Maar ach, Nederland is klein.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Personal | Is het al vakantie?

  1. Wat leuk, ik heb ooit in een ver – heel ver – verleden een jaar op het AOC in Emmen gezeten! De opleiding was niet echt mijn ding, maar wel heel gezellig! En Almelo – Emmen is goed te doen met de trein via Marienberg.

Geef een reactie

