Personal | Een reden om thuis te komen

Stelletje vreetzakken, haarballen, knuffelkonten, dikkerts, jagers, sulletjes, poes en kater, Macho en Lady. Juist ja, mijn katten. De twee levende wezens in het appartement die mij elke dag verwelkomen met kopjes, een schor miauwtje en geurende kattenbak.

Twee jaar geleden zochten mijn stagecoach en ik naar geschikte katten voor de cattery in het nieuwe gebouw van AOC Oost locatie Twello. We zochten naar katten die alleen konden zijn en tegerlijkertijd tegen een hoop drukte en lawaai kunnen. Katten die opgepakt, rondgeslingerd, geborsteld, gewassen, onderzocht en ten alle tijde geaaid kunnen worden. In mijn zoektocht kwam ik bij een vrouw in Twello die twee prachtige Britse Kortharen heeft. De Brit; een rustig en lief kattenras, zelfstandig en sterk. Iets wat wel in het plaatje paste van onze eisen. Eenmaal bij haar thuis liep ik naar de tuin, want de katten zaten buiten sinds haar zoon een allergie heeft ontwikkeld. Daar vond ik twee zwaar ademende, angstige, obesitas katten. Zonder enige twijfel nam ik ze beide mee, naar mijn huis. Geschikt voor school zijn ze niet. Te bang. Te dik. Te eenkennig. Maar na een half jaar op een streng dieet en met veel (geforceerde) bewegingsactiviteiten bij mij thuis, zijn het twee vrolijke en lieve katten geworden. Mijn katten. Mijn hangbuikzwijntjes.

Macho, de kater die zijn naam niet waard is. Deze bolle bicolour creme kleurige goedzak kijkt liever toe hoe zijn zusje alle insecten in huis weet te vangen. Hij komt bij je wanneer je hem roept, is bang voor vrouwen en geeft elke man die bij mij over de vloer komt direct een begroeting met kopjes.

Lady, het zusje van Macho. Bicolour blauw. Een schoonheid om te zien. Altijd zo’n arrogante blik op haar kop. Verlegen en ondeugend. Loopt het liefst achter je op de leuning van de bank, zodat ze je kopjes kan geven en aan je haren kan likken. Ze is verliefd op me zodra ik uit de douche kom.

Processed with Rookie

Processed with Rookie

Twee persoonlijkheden. Beide zitten ze naast me terwijl ik dit typ. Lady spinnend, Macho één en al liefde met de zijkant van mijn laptop. Ze maken het dagelijks leven in mijn appartement een stukje leuker. Een reden om thuis te komen. Acht jaar geleden zijn ze geboren, maar van mij mogen ze nog heel lang mee.

Terugkomend op de zoektocht naar een geschikte kat voor school; daar wonen nu een Maine Coon kater en een Munchkin poes. De twee musketiers. Beide katten laten álles met zich doen. Geweldig wollig lesmateriaal als het het mij vraagt.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

