Personal | Najaarstelevisie

sex-and-the-city

In de zomer staat ‘ie nauwelijks tot nooit aan. Maar zodra het kouder wordt en de regen steeds vaker met bakken uit de lucht valt, is binnen de televisie in actie. Reden: Expeditie Robinson. Dat, en de series The Walking Dead en Game of Thrones, zorgen ervoor dat ik genoeg thee en warme dekentjes in huis heb om ontgestoord voor de tv te kunnen zitten.

Ik ben helemaal niet zo’n televisie kijker. Mocht vroeger nooit echt tv kijken van mijn ouders. s’Avonds Goede Tijden met mijn moeder was het enige wat ik keek, mits ik thuis was en het was dan vooral een momentje voor moeder en dochter. GTST vind ik namelijk niks aan.

In februari en maart heb ik een serie gekeken; Orange Is The New Black. Een Amerikaanse serie over een vrouwengevangenis. Het start best lollig, een jonge vrouw die nieuw binnenkomt in een gevangenis en zich daar moet zien te redden. Maar later in de serie wordt de sfeer wat grimmiger. Vanwege de verhaallijn bleef ik kijken, tot en met het tweede seizoen. En overdag, wanneer ik geen plannen had gemaakt en rustig mijn haren aan het stijlen was (wat ik meestal op de bank in de woonkamer doe), zette ik de laptop aan om Sex and the City terug te kijken.

Momenteel heb ik geen tv. Ben nog druk op zoek maar heb –hoe kan het ook anders- moeite met kiezen. Merk, maat, kwaliteit… En dan die prijzen. Pff. Tegenwoordig is alles een smart-tv. Maar dat hoeft helemaal niet van mij. Ik heb toch al een laptop?!

Films kijk ik bijna nooit. Ik ga liever uit eten dan naar de bios. Ik heb het geduld niet, of nouja, ik heb geen zittend gat. Bovendien is films kijken ongezond want het zet mij altijd aan tot snaaigedrag. Nee, geef mij maar een serie of gave reality-tv (maar dan geen ‘Patty trouwt op Ibiza’ of whatsoever hoor!).

Expeditie Robinson is absoluut mijn meest favoriete tv programma. Wie is de Mol vind ik ook leuk. Maar bij Expeditie Robinson zeg ik altijd hardop dat ik daar ook ooit aan mee wil doen. In september gaat dit programma weer van start. Editie numero zoveel. Iets met drie teams dit jaar. Erg leuk! Ik heb er zin in, maar…. voor die tijd wil ik toch wel graag een tv aan de muur hebben hangen.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

