Personal | Flirten op de werkvloer

Processed with Rookie

Een ‘collega with benefits’ of een serieuze relatie op en naast de werkvloer. Binnen bijna elk horeca bedrijf komt dat wel eens voor.

Mede omdat je ontzettend veel uren samen werkt, samen pauze hebt, samen wat na de tijd drinkt én eventueel samen na het werk nog gaat stappen. Je kunt bij die ene collega je verhaal kwijt. Even de frustratie van je afpraten dat je zojuist bij een groepje oude dames drie koffie hebt moeten retourneren omdat de laatste dame cappuccino wilde en de rest toen ook van gedachten veranderde. Zulke momenten, zakelijk en persoonlijk, deel je eerst met je collega. En wat nou als dat een aantrekkelijke vrijgezelle man is?

Mij overkwam het ooit ook. Een ‘collega with benefits’ noemde ik het zelf. Het is nu al weer een jaar geleden, dat moment waarop ik toen iets meer dan een half jaar vrijgezel was en behoorlijk liep te feesten. Vaak stappen na het werk, met als gevolg een drankje (of drie) teveel en een iets te gezellige band met één van de koks. Als ik er aan terug denk weet ik dat ik toen overal schijt aan had en het gescharrel me wel beviel.

Theaterhotel (1)

Gelukkig worden er, naast wat gescharrel en liefdes, ook vriendschappen gemaakt. Al drie jaar werk ik in Almelo bij het Van der Valk Theaterhotel en samenwerkende restaurants. Twee dames zorgen, naast een ontzettend leuke werksfeer, ook voor een hoop gezelligheid buiten het werk om. Zwemmen, verjaardagen, lange gesprekken, cadeautjes, borrels in de stad. Roddelen over het geflirt op de werkvloer en bovenal een hoop lol. Dames waarvan ik hoop dat ik met beide nog lang bevriend mag blijven.

Nog één jaartje. Afstuderen. Ik blijf het tegen mezelf zeggen. Maar zou ik, zodra ik direct een baan heb als docent, dan ook gaan stoppen met werken in de horeca? Of zal ik er nog eventjes blijven hangen, al is het maar voor één dag in de week? Ik weet het nog niet. Gelukkig ligt het maken van die keuze nog minstens een heel jaar in de toekomst.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

