TAG | 15 dingen die niemand vraagt

tag15

De laatste tijd ben ik mijn blog wat aan het ordenen. Een beetje overzicht en structuur is nooit mis. En dus vond ik het weer eens tijd voor een TAG. Deze keer is het er een over 15 dingen die niemand je zou vragen. Ik vond het tof om de antwoorden bij anderen te lezen dus kon ik het niet laten om ze zelf ook te beantwoorden.

Slaap je met de deuren van je kledingkast open of dicht?
Dicht. In mijn slaapkamer staat alleen een bed, stoel en ladekast, maar de deuren van de kledingkasten in de andere kamers zijn altijd dicht. Wel zo handig met twee katten in huis, die heel goed zijn in het verstoppen achter mijn gestoomde lange feestjurkjes en tussen de sokken.

Neem je mini-flesjes shampoo enzo mee uit hotels?
Nooit gedaan eigenlijk. Mocht ik ooit nog in een hotel slapen waar ze mini-flesjes met shampoo hebben, dan zal ik ze waarschijnlijk wel meenemen. Wetende dat deze toch worden weggegooid zodra ik ben uitgecheckt.

Heb je ooit een straatnaam bord gepikt?
Nee. Ik ben ook nog nooit een straatnaam bord tegen gekomen waarvan ik gedacht heb: “Dat zou een gaaf bord zijn om thuis te hebben!” Bovendien heb ik nooit een schroevendraaier bij me.

Gebruik je to-do lijstjes?
JA! Ik kan niet zonder. Elke dag maak ik een lijstje met de taken die ik die dag wil doen. Groot geschreven of met een kleurtje gemarkeerd zijn de taken die ik die dag móet doen. Het voelt fijn om een taak te kunnen afstrepen. Dat geeft direct nieuwe energie en motivatie voor de volgende taak. To-do lijstjes werken puur als een schop onder mijn kont.

Heb je sproeten?
Nee. Sproeten zitten niet in onze familie.

Heb je ooit in de bosjes geplast?
Ja. Wel vaker. Ik ben veel in de natuur, graag buiten. En als ik moet dan moet ik. Gelukkig heb ik altijd een tas bij me met tissues.

Hoe groot is je bed?
1.40 meter bij 2 meter. Als ik er alleen in slaap is ‘ie veel te ruim. Samen is lekker knus. Maar in de zomer wel warm.. Met één oog open kijk ik hier en daar alvast naar een nieuw bed.

Ben je lui?
Ieder mens kan soms lui zijn. Als ik op een vrije dag wakker word en me nog een keer omdraai, word ik lui en duurt het lang voordat ik daarna op gang kom. Maar op dat moment mag het ook wel even, al vind ik het wel zonde van mijn tijd. Over het algemeen ben ik een actief mens. Heb geen zittend gat en ben ontzettend opgeruimd. Dus lui? Nee.

Is er iets waar je je nu aan irriteert?
Mijn rechter grote teennagel. Deze groeit keer op keer in mijn huid. Toevallig ben ik er gisteren mee naar de pedicure geweest. Er is een brug geplaatst en een acryl nagel overheen gezet, zodat die de nog te groeien nagel over de huid trekt. Ik hoop echt heel erg dat dat gaat lukken! Momenteel is de teen nog steeds beurs van al het gepulk en gewrik van gisteren. Behoorlijk irritant als ik stil zit.

Processed with Rookie

Kauw je op pennen en potloden?
Kauwen niet, maar ik steek de achterkant van een pen wel eens in mijn mond. Vooral als ik de pen even ‘kwijt’ moet wanneer ik beide handen nodig heb.

Heb je bij de padvinders gezeten toen je klein was?
Nee.

Kijk je nog wel eens naar tekenfilms?
Nee. Sowieso heb ik nooit naar tekenfilms gekeken. Disney films heb ik –gelukkig!– wel gezien vroeger. Ooit ga ik ze nog eens terugkijken.

Tel je de treden als je de trap op loopt?
Uhm. Nee.

Dans je wel eens als er geen muziek te horen is?
Tsjah, voor een vreugdedansje heb je geen muziek nodig, maar vaak dans ik pas als ik muziek hoor.

Weet je hoe je het oliepeil van je auto moet checken?
Ja, dat weet ik. Ik heb nooit een eigen auto gehad, maar neem wel vaak de grote Peugeot van mijn ouders mee. En laat juist die auto nou olie slurpen als geen ander! Vaak controleren en bijvullen dus.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

