Personal | Whoomp there it is!

Processed with Rookie

Dat moment waarop je het eerste tentamen maakt na de zomervakantie en je de eerste vraag (in mijn geval was die nogal makkelijk en geldt dit voor de tweede vraag) bekijkt en denkt;

Whoomp there it is!

Niet geleerd. Eigen schuld. Of nouja, wel wat geleerd, maar dat waren mijn ogen die over de woorden scanden en mijn hoofd die nog bonkte door de borrels van de avond daarvoor. Of mijn hoofd die met haar gedachten heel ergens anders zat. Lezen en niks binnen krijgen is sowieso een talent van me. Niet één waar ik trots op ben.

Regio midden heeft nog één week vakantie. Ik hoorde het een aantal mede-studenten tegen elkaar zeggen: “Oh gelukkig nog één week vakantie, dan kunnen we langzaam wennen”. En dat terwijl ik eigenlijk al volledig start-klaar ben voor dit schooljaar. Laat maar komen die nieuwe colleges en opdrachten, nieuwe stage en nieuwe klassen vol nieuwe leerlingen. Die klap van 150 nieuwe gezichten die ik vorige week donderdag heb ervaren was ook een ‘whoomp there it is’-momentje. Toch schrikt het me niet af. Het tentamen evenmin. Het was zo’n toets die uit twee delen bestaat, waarvan bij de herkansing mede-studenten naast je zitten die twee keer zo oud (qua leeftijd maar ook qua leerjaar) zijn. Zo’n tentamen die een langstudeerder van je kan maken. Ik heb een 5,6 nodig om voor beide toetsen te slagen. En dan kan ik weer op assessment. Nu duimen draaien en koffie halen. Hoera voor het nieuwe schooljaar (!).

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

