Inspiratie | De manier waarop ik blog

5fe0ee76e5fb402703bed91ce49a8c84

De laatste tijd lees ik steeds meer tips over succesvol bloggen. Super leerzaam natuurlijk! En omdat ik mijn eigen blog steeds serieuzer neem, ga ik een aantal van deze tips in de praktijk brengen.

De belangrijkste vind ik:
✔ Plaats met regelmaat een nieuwe blogpost. Denk hierbij aan dagelijks of wekelijks. Zodat je lezers weten waar ze aan toe zijn.
✔ Kies een vast thema/onderwerp waar je over schrijft. Hier moet je zelf wel volledig achter staan. En dat is al een tip in een tip; plaats alleen blogposts waar je zelf 100% achter staat.

Tot mijn eigen verbazing heb ik best lang nagedacht over een vast onderwerp (of een paar vaste onderwerpen) waar ik over wil gaan bloggen. Ik houd niet zo van beautyproducten, ben geen fan van koken en heb ook geen gekke hobby (jeetje Sabine, saai hoor!). Vorige week praatte ik met mijn vriend en tevens gastronomisch sommelier over het bloggen over onze avonturen in de culinaire wereld. Uit eten, wijn proeven, wijn-spijs combinaties, zelf iets speciaals koken, herkomst van producten, horeca ervaringen, enz. Ik geef toe, daar ben ik ook wel echt een liefhebber van (behalve van koken dan). Maar zo passievol als mijn vriend is over zijn vak, zo passievol ben ik over de mijne. En laat dat nou iets heel anders zijn.

‘Educatie en Kennismanager’ ben ik -als het goed is- over een jaartje. En tweedegraads docent Groen. Dit studiejaar wordt het derde jaar dat ik les geef in biologie en alle ‘groene vakken’ over kleine en grote huisdieren. Ik ben een fanatiekeling in het bijhouden van nieuws uit de dierenwereld, voer momenteel een natuurwetenschappelijk onderzoek uit met betrekking tot omgevingsverrijking bij leeuwen in Nederlandse dierentuinen, en ga zelf ook vaak de natuur in. Passie? JA! Maar omdat mijn blog meer een toevluchtsoord is, weg van alle dagelijkse zaken rondom werk en studie, schrijf ik liever over mijn bezigheden en avonturen in het dagelijks leven. Mijn reizen en tripjes (Op Reis), favoriete producten of hebbedingen (Fraaie Favorietjes) en vragenlijstjes aan mezelf (My Life Now). Ik zeg: check! Al zullen blogposts over awards en tags altijd nog tussendoor komen, die vind ik namelijk veel te leuk om te doen!

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

