TAG | Furry Friend

Als je me al een tijdje volgt, dan weet je dat ik twee harige Brits Korthaar katten heb en ik TAGs erg leuk vind om in te vullen. Eerder deed ik al de Sunshine Blogger Award TAG en nu heb ik een huisdier gerelateerde TAG voor jullie: de Furry Friend TAG.

Wat zijn de namen van je huisdieren?
Pam’s Eddepet Macho en Pam’s Esther Lady. Best chique namen voor katten, en bovendien een beetje lang van stof. Ik noem mijn katten daarom gewoon Macho en Lady. Deze volle broer en zus hebben beide een Felikat paspoort meegekregen van Britse Korthaar fokker Pam’s. Die fokker heeft tevens hun namen bedacht en ik heb deze –ondanks dat ze er eigenlijk helemaal niet naar luisteren- nooit meer veranderd.
Lady is een echt meisje-meisje. Een echte poes. Ontzettend ijdel, verlegen, maar toch stoer. Macho doet zijn naam geen eer aan. Hij is bang voor de stofzuiger en kijkt graag toe hoe zijn zus de vliegen in huis vangt. Wel is hij de grootste knuffelkont.

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Macho en Lady zijn twee Brits korthaar katten. Lady is bicolour blauw en Macho is bicolour créme. Beide hebben het volle gespierde lichaam van een Brit, een dikke gesloten vacht, breed uit elkaar staande oren, grote donkergele ogen en bolle wangen.

british-shorthair-cats

Hoe lang heb je je huisdieren al?
Sinds februari 2012 wonen de twee Britten bij mij.

Hoe kom je aan je huisdieren?
Dit vind ik altijd wel een leuk verhaal om te vertellen, want veel mensen vinden dit toch een bijzonder iets. Toen de school waar ik destijds werkte op zoek was naar katten die geschikt zijn voor in hun cattery (en dus geschikt voor leerlingen, lessen, hanteren, enz.) heb ik meegeholpen met zoeken. Iets waarvan ik voorafgaand al wist dat ik wellicht ook een of meerdere exemplaren zou kunnen vinden voor bij mij thuis. Voor school vonden we een hele gave Maine Coon en schattige Munchkin. Maar de dag dat ik kwam kijken bij een vrouw, die haar twee Britten onverhoopt zonder foto op marktplaats had staan en weg moest doen vanwege allergieën, vergeet ik nooit meer. Twee zielige hoopjes: vacht vol klitten, veel te dik, benauwd en vies. Ik heb geen enkele seconde getwijfeld en direct beide katten meegenomen. Al was het alleen al om ze op te knappen. Dat was een project zeg! Direct gingen ze naar de trimsalon en op dieet.

IMAG1975 IMAG2118

Hoe oud zijn je huisdieren?
Lady en Macho zijn beide 9 jaar oud.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Macho is de meest sociale van de twee. Hij miauwt naar je, ‘antwoordt’, geeft kopjes aan mijn benen terwijl ik loop en probeer niet te struikelen over zijn wollige lichaam. Macho komt altijd naast je zitten op de bank. Lady is een verlegen dame die alles wat meer van een afstandje doet. Wel liggen beide katten, als ik thuis ben, altijd daar waar ik ook ben. Zit ik in de kamer, dan zitten zij dat ook. Sta ik in de keuken, dan lopen zij daar ook. Zit ik aan mijn bureau, achter mijn laptop; dan liggen ze het liefst over mijn toetsenbord en achter het scherm. Lig ik op bed; dan komen Lady en Macho daar ook bij. Soms heb ik het idee dat ik twee-op-één beveiliging heb.

Hoe belangrijk is de band die je hebt met je huisdieren?
Ontzettend belangrijk. Ik ben zo blij met mijn katten en mag ook echt van alles bij ze doen. Hun buikje aaien, nagels knippen, oogjes schoonmaken. Alles laten ze met zich doen. Ik ben hun baasje, maar zij zijn mijn prins en prinses. Ze worden op hun wenken bediend. De band is wederzijds en dus heel belangrijk.

Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdieren?
Hoe Lady zich liet hanteren op school, toen ze met me mee was om als lesmateriaal te functioneren. Ik geef les in de vakken over dierverzorging en liet mijn leerlingen een gezondheidscontrole bij de kat uitvoeren. Lady liet zich overal aaien, aanraken, optillen. Ik was heel trots op haar.
En de keer dat mijn vriend voor de eerste keer bleef slapen. Macho vond het ook best gezellig in de slaapkamer en kwam er bij. Over onze hoofdkussen liep Macho richting het haar van mijn vriend en begon uitvoerig kopjes te geven en te likken. Mijn vriend was officieel goedgekeurd.

foto 1(4)

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdieren?
Ik noem Lady nog wel eens ‘meisje’ en beide zijn mijn ‘schatjes’. Het ligt vooral aan mijn stemgeluid, als ik ze met mijn hoge vrolijke stemmetje roep luisteren Lady en Macho overal wel naar :’)

Alle huisdieren zijn wat mij betreft een plekje op een blog waard. Neem gerust de vragen over en vul zelf een Furry Friend TAG in! Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “TAG | Furry Friend

  1. Pingback: Lijstje | 30 voor 30, deel 1 | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

