Personal | Dagindeling

Eén van de vragen die ik vaak krijg is; hoe zien jouw dagen eruit? Ik heb nog niet eerder een blogpost gemaakt, maar ben me –na het lezen van posts over een dagindeling van andere bloggers- gaan beseffen hoe leuk en handig dit is om dit later terug te kijken. Ik maakte een overzicht van wat ik zoal doe op een dag, een kijkje in mijn leven!

Tussen 7.00 en 8.00 uur: wakker worden
Dat was even omschakelen zeg. Ondanks dat het al oktober is ben ik nog steeds bezig met het omschakelen van horeca-bioritme naar docent-bioritme. Duurt lang! Ik lig er elke avond, na een dag lesgeven of college volgen, nog vóór elf uur in. Dit heb ik wel nodig en ik merk dat mijn lichaam zich na 7 a 8 uur slaap het beste voelt. Als de wekker (van de sleep Cycle app) eenmaal is gegaan zet ik die direct uit en stap ik binnen 1 minuut uit bed. Met een slaapdronken slome looppas begeef ik richting de douche.

Ontbijten
Terwijl ik mijn haren kam zet ik een kom met havermout en magere melk in de ping. Elke ochtend heb ik een vaste volgorde van douchen-aankleden-opmaken. Eten doe ik ergens tussendoor. Ik ontbijt altijd! Anders overleef ik de eerste lesuren niet. Daarna smeer ik de broodjes voor de lunch, poets ik mijn tanden, pak mijn tas en fiets naar het station. We zijn nu 45 tot 60 minuten verder nadat mijn wekker af ging.

Lesgeven
Op school aangekomen sluit ik me aan in de file voor de koffiemachine. Ik vertik het om koffie te halen bij de Kiosk omdat deze zo ontzettend duur is. Ik hang mijn jas aan de kapstok, leg mijn tas in het kantoor en wandel met de grootste koffiemok die ik kon vinden richting het lokaal waar ik les ga geven. Twee lesuren over diergezondheidszorg. Om elf uur is het tijd voor pauze.
Pas om drie uur vanmiddag geef ik weer een les. Tot die tijd zit ik op het kantoor te werken voor mezelf. Vooral de opdrachten vanuit mijn eigen opleiding houden me druk. Ik bereid de lessen voor morgen vast voor en typ een blog. Multitasken ben ik best wel goed in, al zeg ik het zelf :)

Naar huis
Langs een prachtig pad, tussen ontzettend veel beukenbomen, loop ik vanuit het schoolgebouw richting het station. Vanwege de grote hoeveelheid bladeren op de grond moet ik oppassen dat ik niet uit glij. Thuis ga ik bedenken wat ik wil koken en fiets ik als het nodig is nog even langs de Appie Heijn. Daarna plof ik op de bank voor de tv. Ik kijk De Wereld Draait Door en een leuke serie of film. Tussendoor doe ik een wasje of een andere klus in huis. Als ik nog energie over heb ga ik sporten, maar dit overkomt me nauwelijks als ik een volledige dag op school heb gewerkt. Ik app en bel met mijn vriend, vriendinnen en met mama en drink een grote kop thee. Omdat ik alle werk voor morgen al in de tussenuren heb gedaan kan ik heerlijk ontspannen. Tegen half elf maak ik me klaar om te gaan slapen.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

