Personal | Budgetcoach

Al zeven jaar woon ik op mezelf. Eigen meubels maken, rondkomen met een laag budget, dingen kopen en verkopen via marktplaats; ik heb het nooit anders gedaan. Op dit moment heb ik geen tv, geen salontafel, geen koffiezetapparaat en geen winterjas. Ik zou ze -zo voor de winter- erg graag willen hebben. Oja en een bed heb ik ook (nog) niet. Elke avond duik ik onder de dekens op een matras op de grond.

Het ontbreken van dergelijke spullen in mijn huis is een directe reflectie van mijn huidige financiële situatie en mijn huidige zelf. Ik ben niet bezig met het optimaliseren van mijn huisje. Ik sport niet, ik eet niet echt gezond en ik blog weinig. Ik werk, ik studeer, ik werk en.. ik werk. Ik betaal de vaste lasten en koop nog altijd teveel pruttel (al zeg ik het zelf). Feit is: mijn rekening staat elke maand weer op nul. En ik wil daar heel erg graag wat aan veranderen.

Binnenkort ben ik jarig.. “Wat wil je voor je verjaardag?” Een vraag die ik normaal best moeilijk vind om te beantwoorden, maar dit jaar niet: “Doe maar geld, altijd handig”.
Het belangrijkste vind ik dat het een gezellige avond wordt. Echt veel waarde aan cadeaus hecht ik niet. Wel moet ik op korte termijn een nieuwe winterjas, want op het moment van schrijven is het buiten 8 graden en ben ik al voor de derde keer in twee maanden verkouden. Ik draag nu al dubbele sokken en een dik vest. Wat moet dat toch straks als het nog kouder wordt? En zo gaan er nog veel meer vragen door mijn hoofd. Zal ik de sportschool maar opzeggen? Wat kost een budgetcoach? Zal mijn huidige contract als afstuderend stagiaire veel veranderen aan mijn financiële situatie? Misschien kan ik beter bij mijn vriend thuis gaan wonen? Of is dat te vroeg? Hoe krijg ik overzicht? Waar kan ik op besparen?

Het houdt me behoorlijk in de greep, naast al die uren werken als docent én in de horeca en ‘tussendoor’ ook nog even afstuderen. Ik kan niet wachten totdat ik mijn eerste loonstrookje als fulltime docent krijg! In mijn hoofd roep ik “nog even volhouden” tegen mezelf. Stap voor stap ga ik overzicht creëren en wie weet lukt het me ooit nog om mijn spaarrekening te vullen! Waar een wil is is een weg, toch? :)

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “Personal | Budgetcoach

  1. Pingback: Verhuisbericht | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

