Personal | Zo’n kerk met een kogel

Ik ben eruit. De voor- en nadelen staan duidelijk naast elkaar, meerdere berekeningen bevestigen mijn vermoeden. De liefde voor een man is nog nooit zo groot geweest, maar mijn bankrekening nog nooit zo klein.

Mijn vorige blogpost had er al mee te maken; financieel gaat het niet goed met me. Elke maand kom ik precies uit, houd niks over en kan me niks veroorloven. Dit brengt nogal wat stress met zich mee. En ondanks dat de relatie tussen mij en mijn vriend nog niet zo oud is, heb ik nooit eerder zo’n compleet gevoel gehad bij iemand; zeker weten dat ik met hem oud wil worden. De kogel is door de kerk; ik trek bij mijn vriend in.

90dac9a6fd3e885490a8359f58edd36e

Al een aantal weken verblijf ik maandag t/m donderdag bij mijn vriend thuis. De school waar ik stage loop is in dezelfde stad en mijn eigen school is bijna een uur minder lang reizen. Elke nacht kruipt hij dicht tegen me aan en s ‘avonds genieten we samen van elk goed glas wijn. Hierdoor ben ik niet meer zoveel in mijn eigen huis, wat een extra wrang gevoel geeft aan de vaste betalingen zoals huur e.d. Het nog maar prille thuisgevoel ebt langzaam weg. Soms voel ik me onveilig bij mijn eigen voordeur. De buren maken vaak veel lawaai en er wordt regelmatig een fiets gejat. Ik ontken niet dat ik er al weken over nadenk.
Het moment waarop ik de keuze voor mezelf maakte merkte ik een gevoel van opluchting, ik kreeg er kriebels van en werd enthousiast. Kon het natuurlijk ook niet laten om er deze blogpost over te schrijven. Maar ergens maak ik me ook een beetje zorgen. Want kunnen mijn katten wel met me mee verhuizen? Mijn prachtige Britse Kortharen, broer en zus. Sinds drie jaar zijn ze van mij en ik kan me geen leven meer voorstellen zonder hun. En dat gaat ook niet gebeuren! Maar het huisje van mijn vriend is wel een stuk kleiner. Dat zal passen en meten worden met twee katten, een kattenbak en krabpaal. En dan al die andere spullen nog.. Spannend!

Ook al ben ik al zes keer verhuisd; het went nooit. En deze keer voelt het ook anders, het voelt officieel. Zeker weten dat ik erg graag ook de rest van de week wil samenwonen met mijn lieve vriend, geeft een vertrouwd gevoel. Beide hebben we nu al zin om er een mooi en knus huisje van te gaan maken.
Ik begon al snel na te denken welke spullen ik mee zou willen nemen. Zo’n moment waarop je je beseft hoeveel spullen je eigenlijk hebt! I’M RICH BABY! Zowel mijn vriend als ik hebben een complete inboedel. Gelukkig ben ik niet heel materialistisch en heb ik slechts één item die ik mee wil nemen: de witte (eigen gemaakte) houten kast. En mijn katten natuurlijk. De rest kan op marktplaats.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “Personal | Zo’n kerk met een kogel

  1. Pingback: Verhuisbericht | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

