Lijstje | 25 typische geluksmomentjes

1911838_590301804399101_4459700175995725771_n

Laatst zag ik bij een vriendin een scheurkalender met daarin elke dag een geluksmomentje. Nu zit ik voor het jaar 2015 te twijfelen tussen een scheurkalender van Loesje, of ook zo’n een met allemaal inspiratie teksten en geluksmomentjes. In beide gevallen tovert het dagelijks afscheuren van een bladzijde een glimlach op je gezicht. Die geluksmomentjes brachten mij aan het denken, daarom deel ik nu mijn eigen geluksmomentjes. Sommige zijn vast herkenbaar.

> De geur van verse koffie
> Uitgerust wakker worden, vlak voordat de wekker gaat
> Eerst douchen en dan in een vers verschoond bed slapen
> Net op tijd binnen zijn voordat het keihard begint te regenen
> Vertraging hebben met de trein waardoor je je overstap niet haalt, op je gemak naar de volgende trein lopen en er op het perron achter komen dat die trein ook vertraagd is en je alsnog je overstap haalt
> Goede wijn bij een bijpassend gerecht
> De geur van vers gebakken brood als je ‘s ochtends langs de bakker fietst
> Een flinke onweersbui aanschouwen vanuit je eigen warme huisje
> De eerste warme lentedag naar buiten gaan en een terrasje pakken
> Na een wilde nacht ein-de-lijk je hakken uittrekken, in je bed rollen en weten dat je heel, heel lang kan uitslapen
> Hoe je haren aanvoelen als je na veel te lang eindelijk weer bij de kapper geweest bent
> Een grote schoonmaakbeurt houden en heel goed het verschil van voor en na kunnen zien
> Geld vinden in een tas of (jas)zak waarvan je vergeten was dat je het had
> Een nieuw gerecht maken en er dan achter komen dat die heeeel lekker is
> Thuiskomen en verwelkomd worden door twee lieve katten
> Fietsen en de wind mee hebben, ook wanneer je uren later weer terug fietst
> Een natuurwandeling maken en een bijzondere vogel of zoogdier zien
> De nieuwe Flow Magazine lezen op de bank met een grote kop thee
> Een belangrijk verslag inleveren waar ik voor de volle 100% achter sta
> Een saunarondje doen en dan even helemaal de tijd nemen voor mezelf
> Wakker worden op het strand
> Winkels afgaan terwijl je eigenlijk niet op zoek bent naar iets en dan tegen een heel gaaf kledingstuk aanlopen die ook nog eens afgeprijsd blijkt te zijn
> Een hele lieve reactie op mijn blog lezen :)
> Mijn lieve vriend die thuiskomt en me een heeeeeele dikke knuffel en kus geeft
Herken jij deze geluksmomentjes? Of heb je zelf nog geluksmomentjes die je wilt delen? Graag! Ik ben erg nieuwsgierig.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Lijstje | 25 typische geluksmomentjes

Geef een reactie

