Personal | Mag ik uw ID even zien?

Die vraag krijg ik nog best vaak. “Hoe oud ben je?” en “Ben je écht 27? Ik had je 21 geschat. Hoogstens 22”.

Danku, danku. Voelt goed. Behalve die vraag in mijn titel. Bij elke supermarkt waar ik een flesje slurp-wijn wil kopen vraagt de kassière om mijn ID-kaart. Serieus, mijn ID? “Is mijn rijbewijs ook goed?” vraag ik meestal. “Er staat echt 1987 hoor”. Uhuh.

Gisteren overkwam het me tijdens een voorlichtingsdag. Ik, werkzaam als docent, stond met een toekomstige leerling en haar ouders te praten over de opleiding Dier, Gedrag en Ondernemen. En toen kwam die…

“Ben jij hier ook een leerling?”

Euhm. Whut?! Lees mijn naambatch Piepo! Wat denk je zelf? …Die woorden gingen door mijn hoofd. Wat ik daadwerkelijk zei was; “nee, ik ben een (toekomstig) docent. Een die veel jonger lijkt dan dat ze is. Bedankt”.

Twee keer per week veel jonger geschat worden is wel weer voldoende. Ik zie het maar als een compliment.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “Personal | Mag ik uw ID even zien?

  1. Grijns bekend probleem, ik heb exact hetzelfde. Kwam ooit eens met de motor aanrijden bij de bioscoop en moest mij serieus nog steeds legitimeren voor een 18+ film. Ach zie het maar zo, over een paar jaar ben je blij dat er jong uitziet ;)

Geef een reactie

