Lijstje | Voornemens

2013-happy-new-year-scrabble-facebook-timeline-cover

Doe jij aan goede voornemens? Mij is het nooit gelukt om doelen te bedenken die ik echt alleen in het begin van het nieuwe jaar wil doen of verbeteren. Al heb ik op dit moment wel heel veel inspiratie om een lijstje te schrijven over dingen die ik moet doen, wil doen of wil bereiken. Gezien de tijd van het jaar benoem ik deze lijst tot mijn goede voornemens. Komt ‘ie:

  • Sparen! Nu ik mijn eigen huisje heb opgezegd en samen ga wonen met mijn vriend kom ik elke maand veel ruimer uit en ga ik geld opzij leggen. Heb nog niet eens een concreet doel, maar wil ook eerst sparen om het sparen.
  • Frans leren, want je ne parle pas français en aanstaande zomervakantie gaan mijn vriend en ik naar Frankrijk.
  • Lekker cliché; meer sporten. Omdat het goed is voor mijn lichaam, maar me er ook geestelijk fitter en fijner door ga voelen.
  • Meer DIY projecten afmaken, creatiever worden en vooral; mezelf wat meer de tijd gunnen voor creatieve uitspattingen.
  • Meer de natuur in! Ook meer naar het strand en naar het buitenland.
  • Leren genieten van het moment. Bewuster worden. Ik zit er zelfs over na te denken om te gaan mediteren, naar een haptonoom of op yoga te gaan.
  • Minder hooi op m’n vork nemen, beter leren afbakenen en ‘nee’ leren zeggen.

Vanaf het moment dat de verhuizing klaar is heb ik meer tijd en meer geld, dat maakt bovenstaande doelen haalbaar. Nu nog het hoofddoel: ‘voornemens het hele jaar volhouden’ behalen. Doe jij aan goede voornemens, of heb je ook persoonlijke doelen onder elkaar gezet? Ik ben heel benieuwd.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

4 gedachtes over “Lijstje | Voornemens

Geef een reactie

