Personal | Verhuisbericht

Kraft-Verhuiskaartje-Happy-new-home-voorkant

Zo daar zat even een tijdje tussen voordat ik een nieuwe blogpost had. Excuses lieve lezers! Maar ik lieg niet als ik zeg dat ik het de laatste weken superdruk heb gehad. Feestje hier, feestje daar, griep (echt vreeeeeselijk ziek geweest) en niet geheel onbelangrijk: ik ben verhuisd. Weg uit Almelo. Mijn oh zo gezellige, eigenlijk veel te grote, volledig op eigen houtje ingerichte, steeds duurder wordende huurwoning is niet meer. Het is nog even wennen allemaal, want Apeldoorn is mijn nieuwe woonplaats. Een nieuw jaar, een nieuwe start. Zo dat is lekker cliché. Toch is het zo. En het is allemaal lekker snel gegaan.

Sinds mijn stage als docent bij een school in Apeldoorn sliep ik al drie tot vier dagen in de week bij mijn vriend. Ik ga toch niet terug treinen als ik lekker lui bij mijn lief op de bank kan blijven zitten? Samen eten, samen slapen. Logisch. Mijn vriend heeft een leuk koop appartementje midden in het centrum van Apeldoorn. Echt een mannenhuis, dat wel.

Ik heb er niet lang over na hoeven denken. Schreef er al over in deze blogpost. “Schat, hoe denk jij over samenwonen?” Mijn vriend was niet eens verbaasd. “JA!” Was het enige wat hij riep. Onze relatie is zo goed! “En die huur wordt steeds hoger en erger nog; ik ben er bijna nooit meer. Zal ik mijn huisje opzeggen?” Het moment waarop ik die zin uitsprak maakte mijn hart een sprongetje. Antwoorden hoefde niet meer. Ik wist al wat ik wilde.

Zo gezegd zo gedaan. Dat was november, vorig jaar. Direct maakte ik de leukste foto’s van mijn knappe inboedel en zette alles, zonder moeite, op Marktplaats. Halleluja, wat een reacties! Allemaal dankbare mensen en een leeg huis als resultaat. Zo’n 1200 euro rijker en 200 kg aan grofvuil plus twintig vuilniszakken lichter. En nu schrijf ik, vanuit het spiksplinternieuwe bureau in het vernieuwde huisje. Het huisje van ons samen.

Wel even wennen zeg, samenwonen. Nooit eerder gedaan (tenzij je vijf dames in een studentenhuis mee telt). Dat mijn katten en mijn eigen gemaakte kast zijn mee verhuisd maakt het voor mij wel makkelijker om dat thuisgevoel te ontwikkelen. Mijn vriend en ik staan behoorlijk hetzelfde in het leven. Het is elke avond zó gezellig! Tot nu toe hebben we elke dag nog gevierd dat we samenwonen. En de stad Apeldoorn bevalt me tot nu toe ook echt heel goed.

Nu alleen nog ‘even’ (ahum) alle adreswijzigingen doorgeven en ik beloof plechtig weer wat vaker te bloggen.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

9 gedachtes over “Personal | Verhuisbericht

  1. Pingback: Lijstje | 30 voor 30, deel 1 | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

