Inspiratie | Thuiswerkplek

Weet je waar ik mijn blogs schrijf? Meestal wanneer ik onderuitgezakt op de bank lig. Slecht voor je rug en voor je productiviteit. Ik betrap mezelf er al op dat het typen van verslagen en lesmateriaal in een kantoor, op mijn werk, veel productiever is. En dus vind ik dat het tijd is voor een kantoor(tje) in mijn huis. Zeker wanneer ik vanaf februari weer meer tijd heb voor mijn blog en voor mijn afstudeertaken. Hoog tijd dus om dat allemaal wat effectiever aan te gaan pakken en daar een inspirerend plekje voor te maken. Maar eerst ga ik op zoek naar wat leuke inspiratie.

kantoortje_in_huis4-1024x738

In de woonkamer van ons huisje zit een nis. Deze nis heeft twee schuine wanden en een rechte muur. Daar ga ik mijn kantoortje maken. Omdat ons huisje niet heel groot is neig ik er heel erg naar om voor volledig wit met wat gekleurde spulletjes te gaan. De IKEA lijkt me een ideale winkel om een los tafelblad te kopen en dan zelf bepalen wat voor een poten eronder komen. Ik vind bovenstaande kantoortjes heel leuk. Bij beide vind ik de dingen aan de muur super gaaf. En die IKEA ‘hokjeskast’ kan ik bijvoorbeeld in het klein aanschaffen en onder mijn bureau plaatsen voor extra opslagruimte.

kantoortje_in_huis3-1024x759kantoortje_in_huis1-1024x763

Weet je wat me opvalt? Op bijna alle foto’s staat een Apple computer. Ik ben ook bijna geen foto’s met andere computers tegengekomen tijdens mijn zoektocht. Een Apple computer staat al best lang op mijn verlanglijstje. En ik vind de stoelen heel erg mooi op bovenstaande foto’s aan de linker kant.

kantoortje_in_huis71-1024x768kantoortje_in_huis5-1024x767

Na het zien van alle foto’s neig ik toch heel erg naar wit. Wit straalt wat meer rust uit en dat vind ik fijn. Het sluit ook goed aan bij de rest van de woonkamer. Wanneer ik straks een weekje vrij ben ga ik hiermee aan de slag. Hoogstwaarschijnlijk duik ik daarvoor de IKEA in. Maar voor een bureaustoel wil ik naar een wat exclusievere woonwinkel. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.

Heb jij een bureau (of kantoortje) in je kamer waar je veel aan werkt? Wat zijn voor jou elementen die dat werken fijn maken? En heb je nog tips voor mij?

Onderschrift IKVOELVLINDERS

3 gedachtes over “Inspiratie | Thuiswerkplek

  1. Ohhh wat mooi! Op mijn studentenkamertje heb ik helaas niet zoveel plaats. Vaak hang ik ook op de bank of in mijn bed. Maar ik probeer wel om aan een opgeruimde tafel te gaan zitten, want dan werk ik inderdaad ook vele male productiever.!

Geef een reactie

