Fraaie Favorietjes #4 | Websites en muziek

Maandelijks deel ik mijn Fraaie Favorietjes. Gewoon zes favoriete en leuke dingen van die maand, waar ik geen hele blog mee kan vullen, maar die ik wel even moét delen.

foto bij ff4

1. Pam’s Esther Lady – Wat een heerlijke kat is ze ook! Deze week zijn mijn katten mee geweest naar school om als lesmateriaal gebruikt te worden. De leerlingen kunnen alles met ze doen. Hanteren, gezondheidscheck, fixeren. Beide katten geven geen kick. En eenmaal thuis rekken en strekken ze zich uit om vervolgens lekker neer te ploffen op de stoel of op hun favoriete plekje. Het wijnkistje, op de warme verwarming, voor het raam. Waar deze vrijdag een lekker zonnetje scheen. Heerlijk.

2. Google Street View Oceans – Hoe geniaal! Ik ben er achter gekomen dat Google Street View niet alleen maar op straat beschikbaar is, maar dat er zelfs duikers zijn die proberen de oceanen in kaart te brengen. Ja echt, kijk maar. In een video van BBC is te zien hoe de duikers te werk gaan. (Of wist iedereen dit al? Hah, soms heb ik echt het idee dat ik onder een steen leef).

3. Bored student.. euh Panda! – Afgelopen week stond in het teken van studeren voor de tentamens. En daar hoort natuurlijk ook SOG-en bij. Voor de duidelijkheid: Studie Ontwijkend Gedrag, maar dat wist iedereen vast wel. En zo kom je nog eens op grappige sites terecht. Naast Google Street View Oceans, zijn de tien populairste posts op boredpanda.com ook absoluut een aanrader.

4. Kip? – Sochicken! Over leuke sites gesproken. Sochicken is een site (en app) waar je met verrassende, simpele en praktische tips werkt aan een leukere toekomst. Sochicken draait om: Simpel en gelukkig leven, gezond leven, je zelfvertrouwen opbouwen en van jezelf leren houden, mindful leven, accepteren, loslaten en genieten van ieder moment, uitzoeken wat je dromen zijn, en je dromen stap voor stap waarmaken, vrijheid en minimalisme, de wereld mooier maken en liefdevol leven. Kortom: heel inspirerend en leerzaam!

5. Hold Back The River – James Bay, uit Groot Brittannië, brengt in de zomer van 2013 zijn eerste mini-album, The Dark Of The Morning uit. Een slordig jaar later is Let It Go de opvolger. Eind 2014 verschijnt Hold Back The River, afkomstig van zijn debuutalbum Chaos And The Calm dat in maart 2015 verschijnt. Hold Back The River wordt de eerste Top 40-hit voor Bay, die ook nog eens wordt onderscheiden met de Brit Awards Critic Choice. En helemaal terecht! Wat een topplaat dit. Live is hij ook heel goed! Ik moet oppassen dat ik ‘m niet grijs draai..

6. Miniinthebox – Eén euro, twee euro.. Het verbaasd me hoe goedkoop ze zijn, die telefoonhoesjes. Er zitten al vier verschillende in mijn winkelmandje. Spotgoedkoop! Wie kent het niet? Mini in the box. Een Chinese Groothandel waar, in tientallen verschillende talen, allerlei accesoires te bestellen zijn voor je telefoon of andere electrische apparaten. Maar ook dierbenodigdheden (daar kwam ik net pas achter), woonaccesoires, sierraden en kleding. Mijn Iphone 5 is al hoesje-loos sinds een aantal maanden. Dus heb ik me even flink uitgeleefd. Uiteraard de standaard witte doorzichtige flexibele hoesjes, maar ook een leren portomonnee-hoes en een hard-cover met leuke opdruk.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

