Test | Wat is jouw unieke eigenschap?

826b4a3fa6cdcef2b047b65c6cfebe64

Op Facebook zie je ze regelmatig voorbij komen: van die testjes die aan de hand van een paar vragen precies weten te vertellen hoe jij in elkaar zit of wat er bij jou hoort. Testjes die ik altijd wel grappig vind om te doen, maar die ik tegelijkertijd met een flinke korrel zout neem. Vandaag kon ik het niet laten en heb ik zo’n testje gedaan. Om erachter te komen wat mijn unieke eigenschap is.

Wat gaat je makkelijk af?
  • Denken
  • Praten
  • Luisteren

Denken slaat geregeld over in piekeren en praten gaat me ook niet altijd even makkelijk af. Alhoewel; kletsen ben ik goed in hoor, maar in minder gezellige situaties weet ik soms echt niet wat ik moet zeggen. Ik hoor wel regelmatig van anderen (en van leerlingen) dat ik een goede luisteraar ben. De uitspraak “Je hoort me wel, maar je luistert niet.” is er niet één die op mij van toepassing is.

Wat waardeer je in anderen?
  • Ik waardeer het als andere moeite doen om me te begrijpen.
  • Ik waardeer het als iemand er voor je is.
  • Ik waardeer openheid en respect voor elkaars standpunt.

Ik heb het helaas al eens meegemaakt dat een samenwerking of vriendschap niet goed verliep, omdat de ander het niet eens was met mijn mening of mijn standpunt. Ik ben zelf heel erg open en eerlijk en ik waardeer het enorm als andere dat naar mij toe ook zijn. En we hoeven het niet eens te zijn, als we maar respect hebben voor elkaar.

Heb je ooit alleen gewoond?
  • Ja, want alleen wonen is zalig.
  • Nee, nog nooit.
  • Ja, maar met een huisdier.

Ik woonde in Leeuwarden in een studentenhuis, samen met vijf andere dames. In Almelo woonde ik drie jaar op mezelf, maar niet helemaal alleen; mijn twee Britten woonden bij me. En nu in Apeldoorn woon ik voor het allereerst samen met mijn liefde. En ook daar mogen de twee Britse Kortharen niet ontbreken natuurlijk!

Ben je dankbaar voor de dingen die je hebt?
  • Ja, want door bewust dankbaar te zijn, besef je hoeveel geluk je eigenlijk wel niet hebt.
  • Ik probeer het.
  • Waarvoor moet ik dankbaar zijn?

Ik vergeet nog wel eens stil te staan bij wat ik heb en daar dankbaar voor te zijn. Een dak boven mijn hoofd, drie keer per dag een maaltijd, een baan en een goede gezondheid. Het zijn allemaal dingen om heel dankbaar voor te zijn, want zo vanzelfsprekend is dat niet. Maar soms heb ik wel eens mijn dipjes en dan voelt het alsof alles stom is.

Welk beroep vind je bewonderenswaardig?
  • Rechter
  • Kunstenaar
  • Wetenschapper

Ik houd niet heeeel erg van kunst, maar ik bewonder het wel. Misschien bewonder ik de kunstenaar juist het meest, omdat ik van deze drie het minst weet over dat beroep.

Noem de neerslag waar het meest van geniet.
  • Regen
  • Hagel
  • Sneeuw

Sneeuw is super leuk als het eenmaal ligt, maar hagel is geweldig om naar te luisteren! Wanneer het tegen de ruit tikt, of tegen de buitenkant van een tent op vakantie. Romantisch ook ;) Mits het bij kleine hagel blijft. De grote tennisballen die vorig jaar in Italië vielen vind ik maar wat eng!

Wat heeft de wereld nodig in 2015?
  • Meer tolerantie
  • Veiligheid
  • Gezondheid

Heel veel oorlogen zouden denk ik opgelost kunnen worden, als we wat toleranter naar elkaar zouden zijn. Minder oorlogen zou automatisch zorgen voor meer veiligheid en betere gezondheid voor de mensen die nu in oorlogsgebieden leven.

De uitslag

“Jouw liefde maakt je uniek!

Je bezit het vermogen je te kunnen verplaatsen in een ander en de gevoelens en gedachten van de ander te begrijpen. Je bent een goede luisteraar en geeft iemand anders de ruimte in een gesprek om zich uit te spreken. Bovendien merk je details op die andere mensen vaak niet zien.”

Op zich kan ik me wel vinden in de uitslag van deze test. Het is niet iets wat ik snel over mezelf zou zeggen, maar ik hoor wel af en toe van anderen dat ik me onder andere goed kan verplaatsen in een ander.

Wil jij deze test ook doen? Klik dan hier. Ik ben benieuwd wat er bij jullie uit komt.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Test | Wat is jouw unieke eigenschap?

Geef een reactie

