Fraaie Favorietjes #5 | Goede boeken en Kune Kune’s

Maandelijks deel ik mijn Fraaie Favorietjes. Gewoon zes favoriete en leuke dingen van die maand, waar ik geen hele blog mee kan vullen, maar die ik wel even moét delen.

foto bij ff3

MacBook Air – Ik mag een nieuwe laptop! Al is mijn huidige nog prima op zich. Die verhuisd hoogstwaarschijnlijk naar mijn vriend. Hij zoekt er een voor zijn werk. Microsoft, internet en een snelle laptop met veel geheugen zijn de eisen die hij stelt. En wat nou als die dikke vette Acer van mij precies in dat straatje valt? Over dik en vet gesproken; zwaar ook! Dé reden waarom ik graag een nieuwe wil. De volgende laptop wordt een stuk lichter en kleiner, zodat ik er o.a. makkelijk mee kan werken in de trein. En dan dat besturingssysteem. Euh Windows 8, wie heeft dat bedacht? Ik snap er na een jaar nog niet veel van. Mijn Iphone en ik zijn dikke vrienden, dus ik denk dat ik weet waar ik momenteel voor spaar: De Macbook Air.

Good Food (Laurianne Ruhé) – Een tijdje geleden heb ik even bloed laten prikken. Ik voelde me futloos, had een slechte huid en kon niet zo goed uit de broek zoals we dat dan maar netjes zeggen. Ik kreeg te horen dat m’n buik niet zo goed overweg kan met tarwe. Toen ik me er in verdiepte realiseerde ik dat echt o-ve-ral tarwe in zit. Tevens ben ik bezig met afvallen. Niet door ‘opeens’ veel minder te eten en als een malle te gaan sporten, maar door mijn levenspatroon en vooral eetpatroon aan te passen. Dit boek heeft me daar veel bij geholpen. Laurianne Ruhé schrijft uit eigen ervaring en deelt makkelijke en haalbare recepten. Dat vind ik twee grote pluspunten van dit boek!

Sterf twee keer (Tess Gerritsen) – Zodra het zonnetje zich laat zien (ja, ookal is dat maar een paar uur per dag), krijg ik de neiging om weer in de boeken te duiken. Lezen doe ik van jongs af aan al altijd in de zomer. Ik vind thrillers en spanning toffe genres. En dit boek staat zeker op mijn verlangenlijstje!

All Stars – Alweer All Stars? Ja! Dit keer het witte exemplaar, voor in mijn (helemaal niet grote) schoenen collectie. Witte en zwarte All Stars blijven m’n favoriet.

Kune Kune – Je hebt vast wel eens van die lieve varkentjes gezien, gespikkeld en heel klein. En ze zijn nog fotogeniek ook! Op de school waar ik werk hebben ze zulke varkens; Kune Kune varkens. Maar waarom staat die tussen mijn Fraaie Favorietjes? Nou, dat is een lang verhaal. Om het kort te houden; voor een studieproject moet ik een dier trainen, dat wordt –jeraadthetal- een varken. Varkens zijn superslim, dus ik denk dat ik het varken ga leren te apporteren, of zoiets geks. En bovendien koopt de school in mei twee nieuwe biggen. Superschattig!

Canon EOS 1200D – Nog een reden waarom ik wil sparen. (Tjee misschien moet ik er een bijbaantje bij nemen!). Een fotocamera. Deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Mét een cursus fotografie. Deze Canon EOS 1200D is me aangeraden door een wat meer ervaren hobby fotograaf. Voor een beginnend fotografe (lees: ik heb nul ervaring) is deze camera heel gebruiksvriendelijk en heeft alsnog vele mogelijkheden.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Fraaie Favorietjes #5 | Goede boeken en Kune Kune’s

  1. Pingback: Fraaie Favorietjes #6 | Apple en Kaki | Ik Voel Vlinders

  2. Pingback: Lijstje | 30 voor 30, deel 1 | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

