TAG | Koffie-tag

10118991_kGEzZORKR96WIOfticBWKFU59PLEXTrf9bdzWVJeD7Y

Ik denk –nee ik weet zeker- dat koffie hetgeen is waar ik in mijn leven het vaakste (en misschien ook wel het meeste) geld aan heb uitgegeven. Er was een tijd dat ik élke dag een kop (en soms zelfs twee) koffie of cappuccino kocht, op het station, bij de Starbucks of op de campus zelf.

Ik ben ook vrij goed in excuses verzinnen waarom ik toch écht dat kopje koffie bij de Bagels & Beans of Doppio Espresso verdien. De redenen slaan niet altijd ergens op, maar dat maakt niet uit. Op meerdere blogs die ik volg zag ik de koffie-tag voorbij komen. Aangezien koffie één van mijn grote liefdes is vond ik dat deze tag mij op het lijf geschreven was.

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje koffie? En hoe smaakte dat?  
Oei. Dat is lang geleden, al kan ik me wel herinneren dat mijn leeftijdsgenoten al langer koffie dronken dan ik. Ik denk dat ik 18 was ofzo toen ik mijn eerste bak koffie dronk. Met heel veel suiker. Iets wat ik nu ontzettend vies vind. Bah.

2. Met wie drink jij graag koffie? 
Maakt me eigenlijk vrij weinig uit, als het maar leuk volk is. Een van de redenen dat ik zo van koffiedrinken houd is dat het voor mij een momentje van rust is. Ik ben niet iemand die ‘s ochtends bij het ontbijt een kop koffie naar binnen giet om wakker te worden. Ik drink koffie écht als luxeproduct en ik maak er graag een gezellig momentje van, met een gezellig persoon.

3. Op welke momenten van de dag drink je koffie?  
Ik vind koffie altijd lekker. Meestal drink ik koffie bij de lunch of rond vier uur in de middag. Het is ook vaak mijn dessert als ik uit eten ben. De Italiaanse versie dan.

4. Wat is je favoriete koffievariatie?  
Definitely de cortado bij Doppio Espresso, of de espresso macchiato bij Corazon Coffee. Oooh ik kan niet kiezen! Ook neem ik vaak een soja cappuccino of een soja latte. Sojamelk heeft zo’n lekkere nootachtige smaak, jummm.

10911375_843121195749230_1739481778131488695_o

5. Wat is je favoriete koffiemerk?  
Maakt me geen fluit uit, als het maar smaakt.

6. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit, of blijf je trouw aan één soort/smaak?  
Ik vind het wel leuk om verschillende soorten koffiebonen uit te proberen, maar als iets goed bevalt kopen we toch vaak dezelfde. Dat is nu gewoon de Albert Heijn huismerk koffie. Beetje saai, maar prima te drinken en niet zo duur.

7. Heb je aparte soorten/smaken in huis voor je gasten?  
Nee dus. Althans, we hebben cups van het Albert Heijn huismerk en nog wel losse koffie voor de percolator, maar geen idee welk merk dat is (zo belangrijk vind ik dat dus).

8. Waar koop jij je koffie?  
Albert Heijn dus. Of Simon Lévelt in Apeldoorn. Voor die losse koffie in de percolator. Mijn vriend is er gek op. Voor hem kan de koffie niet sterk genoeg zijn.

9. Hoe drink jij je standaard kopje koffie?  
Thuis drink ik het altijd met een klein beetje gewone melk. Als ik buiten de deur koffie drink neem ik vaak een espresso macchiato, cortado of iets anders geks wat op dat moment mijn aandacht heeft gekregen.

10. Wat vind jij het lekkerst bij de koffie?  
Chocolade. Een stuk pure of melkchocolade. Of brownies. Ik ben geen hele grote chocoladefan, maar naast een kop koffie vind ik het erg lekker.

213920_EBv2k2cSAR2C2JdiHFrnLsqGic5w-HrYUF2w-tZDV7U

11. Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?  
Makkelijk: nooit meer thee. Hoewel ik liters thee wegdrink geniet ik véél meer van koffie. Thee is zo ‘gewoon’, dat drink ik de hele dag. Koffie is een verwenmoment, luxe, iets waarvoor ik speciaal naar de stad fiets.

Vinden jullie de koffie tag ook leuk? Neem ‘m over en laat het even weten in de comments! Ik ben benieuwd!

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Een gedachte over “TAG | Koffie-tag

Geef een reactie

