Fraaie Favorietjes #6 | Apple en Kaki

Maandelijks deel ik mijn Fraaie Favorietjes. Gewoon zes favoriete en leuke dingen van die maand, waar ik geen hele blog mee kan vullen, maar die ik wel even moét delen.

foto bij ff6

Iphone 6 – Ik voel me eigenlijk best wel een beetje verwend soms. En maar zeggen dat ik niet materialistisch ben. Maar tjee ik ben stiekem zooooo verliefd! Zo allergisch als ik ben voor appels, zo gek ben ik op Apple. Hah! Die Macbook Air waar ik in de vorige Fraaie Favorietjes over schreef (die overigens nog niet is aangeschaft want ik wil er eerst goed over nadenken.. – ‘is het t geld wel waard of niet? ‘ enz) wil ik nog steeds erg graag. Maar nu, ik mag het Vodafone abonnement van mijn Iphone 5 verlengen. Bij Vodafone spreken ze van ‘openbreken’. Hoe het ook heet, ik ben blij! Want dat betekend dat ik kan kiezen uit een Sim-only abonnement, of een nieuw toestel; beide zeer gunstig. En jullie raden vast al wel wat het wordt.. Jup, de 6. Na de Iphone 5 wordt dit m’n tweede ervaring met Apple, waar hopelijk zeer binnenkort een derde in het rijtje mag aansluiten. Want tsjah, an apple a day…

Wolkenboek – Ik heb een vriendin die is stromchaser. Ze weet alles van wolken en haalt een kik uit het ‘chasen’ achter een stormbui aan. Om vervolgens zeer mooie plaatjes te schieten van wall-clouds, mammatus of van onweer. En ze maakt mij er ook enthousiast mee. Om er wat meer over te leren lijkt dit me een erg gaaf boek. Al vind ik de prijs wat minder gaaf maar toch.

Lachende Buddha – Zo lekker! Deze Laughing Buddha lijn van Rituals. De scrub, olie, mouse en body lotion zijn vooral goed samen te gebruiken en geeft me elke dag zo’n super rijk en lekker gevoel. De sinaasappel zorgt voor frisheid en ceder heeft een revitaliserende kracht. De mouse kreeg ik ooit cadeau van m’n lieve vriend. En nu is de lijn compleet. Het is bijna zonde om nog een andere geur als parfum te dragen. Wie weet koop ik de body mist er ooit ook nog bij.

Must-have – Dit zwart leren jasje. Een die ik nog heel graag aan m’n kleding collectie zou willen toevoegen. Staan super met een wit simpel t-shirt, jeans en allstars. Ze zijn ook overal te vinden in de winkels. Nep-leer, plastic, polyester en nog meer nep-leer. En nu wil ik er graag een van echt leer. Omdat kleren niet voor 1 jaar zijn. Laat staan voor 1 seizoen. Iets wat ik geleerd heb van mijn mama. “Je koopt iets duurzaams of je koopt het niet”. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook wel eens kleren koop bij de H&M of Primark, die maar 1 jaar mee gaan. Maar hee, mams je leest hier vast wel overheen toch? ;)

Kaki – Kennen jullie de kaki al? Een fruitsoort die heel lekker is. Mild, smaakvol en een beetje zoet. De meest lekkere kaki heet sharonfruit. Het lijkt op een vierkante tomaat. Ze groeien aan 15 meter hoge bomen. De naam komt van het dal in Israël waar men deze vruchten kweekt. De sharonfruit bevat geen pitjes en tannine (looizuur). Je kunt een kaki eventueel schillen, maar ook zo uit het vuistje eten. De smaak is erg zoet en heeft iets weg van abrikozen. Lekker met geitenkaas, of met kiwi in een fruitsalade.

Katoenen lampjes – Ze zijn zo leuk, de lampenslingers van de CottonBallshop. In zoveel verschillende kleuren. Ook mogelijk om zelf je kleuren samen te stellen. Geweldig! Ik vind rustige kleuren zoals creme en bruin heel mooi om te combineren met hard-rose of blauw of groen. Groen sowieso, deze kleur zal altijd terugkomen in ons interieur. Mede omdat mijn vriend en ik beide zo gek zijn van planten.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

Geef een reactie

