Lijstje | 30 voor 30, deel 1

30voor30-logo

Over 3 jaar word ik 30. Relatief gezien is dat behoorlijk snel. Het is goed (en vooral leuk) om na te gaan wat ik in die jaren nog wil doen of bereiken. Nu zit ik nog in mijn studententijd en kan ik dingen doen die ik misschien niet meer kan doen als ik 30 ben. Daarom heb ik een lijstje gemaakt van 30 dingen die ik wil doen of bereiken voordat ik 30 jaar ben. Ik heb deze blogpost in twee delen gesplitst. Dit zijn de eerste 15 dingen.

1. Afstuderen
In september start het vierde en laatste jaar van mijn studie Educatie en Kennismanagement. Met behoorlijk wat wikken en wegen sta ik nu hier. Ik ben trots op mezelf dat ik zover gekomen ben, maar tegelijkertijd benauwd het me dat ik moet afstuderen. Waarom wegen die laatste loodjes toch altijd het zwaarst? Ik moet mijn faalangst nog overwinnen, maar ben er toch vrijwel zeker van dat afstuderen voor mijn 30e wel gaat lukken.

2. Verhuizen
Sinds januari dit jaar woon ik samen met mijn vriend. We wonen op drie hoog in een klein tweekamer appartement. Erg krap dus, maar omdat we het allebei vrij druk hebben, zitten we niet op elkaars lip. Na de zomervakantie gaan we op zoek naar een ‘echt’ huis. Groter, met een plek waar we naar buiten kunnen. Dat zal ook fijn zijn voor mijn twee dikke Britten. Ik duim nu al vast dat we een hypotheek kunnen krijgen met mijn en zijn loon tezamen!

FullSizeRender

3. Een Macbook kopen 
Een maandje geleden kocht ik er een; de Macbook Air. En voor de komende acht of misschien wel tien jaar ben ik voorzien van een goede laptop. Al kostte het me een rib uit m’n lijf; dan heb je ook wat!

4. Naar Australië
Ik zou graag naar Australie willen. Voor minimaal een half jaar. En daar dan werken en een nieuwe cultuur leren kennen. Nieuwe dingen ontdekken vind ik geweldig. Australië staat voor altijd al op numero 1 van mijn verlangenlijstje, omdat het land me aantrekt. Ik weet niet zo goed waarom. Dus ik begin weer (na het kopen van die Macbook) opnieuw met sparen..

5. Een auto kopen
Ik ben hartstikke blij met mijn OV-chipkaart, maar aangezien ik nu bijna 9 jaar mijn autorijbewijs heb, ben ik toch wel toe aan een eigen auto. Nu heb ik hem eigenlijk niet nodig en is reizen met het openvaar vervoer voldoende. Maar binnenkort zal ik wel flexibeler moeten zijn voor mijn werk en dan is een auto ideaal. Al ben ik stiekem wel bang dat dit puntje niet gaat lukken voor mijn 30e, vanwege al die andere grote spaardoelen van me..

f4caf7f7a744bdc28e1a475491c2303a

6. Huisje, boompje, beestje
Een grote droom van mij is trouwen. Dit lijkt me prachtig. Ik wil dit voor mijn 35e, omdat ik me daar goed bij voel. Daarnaast zou ik ook kinderen willen, het liefst twee of drie. Eén van mijn beste vriendinnen is al moeder. Dan begint het toch wel te kriebelen hoor. Dus net voordat ik 30 ben, is het toch wel iets om over na te denken. Maar.. eerst school afmaken, dan verder denken.

7. Tattoo laten zetten
Ik heb al heel lang een idee voor een tattoo, maar het komt er steeds niet van om hem te laten zetten. Daarnaast wil ik het idee ook nog wat meer personaliseren, omdat het me echt niet leuk lijkt om iemand tegen te komen met dezelfde tattoo.

8. Stoppen met werken in de horeca
Eigenlijk had ik dat ‘t afgelopen jaar al willen doen. Na 14 jaar bijbeunen in de bediening, voor het eerst eens eindelijk vrij zijn op zaterdagavonden en op feestdagen. Maar nee, ik kon het niet laten om weer te beginnen in de horeca, zodat ik extra kan sparen voor Australië. Zodra ik echt ga verdienen als docent, heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn zaterdagavond-baantje niet meer nodig en stop ik direct. Maar of dat voor altijd is weet ik niet..

f12706189aed81ed09ca169902457681

9. Een walk-in closet hebben
Als we dan toch gaan verhuizen.. Dit lijkt me zo gaaf! Overal kastjes met laden en vakjes, wauw. Ik hou ervan wanneer iets super geordend is, het geeft zoveel rust en structuur.

10. Foto-albums maken
Ik ben van plan om van elke vakantie (klein of groot) en van elke speciale gebeurtenis een foto-album te maken. Niet digitaal, maar echt een papieren foto-album. Ik weet niet of ik dan zo’n geprint album van bijvoorbeeld Hema zou willen hebben, of zelf een boek kopen om foto’s daarin te plakken. Ik denk dat mijn voorkeur wel uit gaat naar het eerste.

11. Sziget bezoeken
Na Lowlands, Mysteryland en een aantal wat kleinere festivals, wil ik nog heel heel heel graag een keer naar Sziget. Het plan is om mijn vriend en zijn kameraden en mijn vriendinnen over te halen om in de zomer van 2016 naar Sziget te gaan.

12. Op wintersport
Geloof het of niet, ik ben 27 en nog nooit op wintersport geweest. Mijn vriend is met zijn familie al heel vaak geweest, dus die kunnen waarschijnlijk behoorlijk goed skieen. Zodra ik op latten in de sneeuw sta neem ik eerst ski-les hoor.

13. Met mijn moeder op vakantie
Al is het maar voor twee daagjes weg. Ik gun het mijn moeder zo! Na alles wat ze heeft meegemaakt zou ik haar een keer een fijne relaxvakantie willen geven. Saunaatje, uit eten, shoppen. Allemaal activiteiten die ze graag doet en waarbij ze zich dan geen zorgen hoeft te maken om de kosten, want die betaal ik.

2ffea421d863816785c0a5b6c9853ccf

14. Mijn lichaam in topvorm krijgen
Want als ik ergens al lang mee aan het jojo-en ben, dan is het wel mijn gewicht. En daar wil ik graag een keer klaar mee zijn. Uiteraard ga ik ook schrijven over mijn voortgang en resultaten.

15. Een andere taal leren
Engels, Nederlands en Duits kan ik spreken en verstaan, maar Frans zou ik graag vloeiend willen spreken. Spaans en Italiaans lijken me ook mooi om te kunnen. Ik ga komende zomervakantie drie weken naar Frankrijk, en heb al een beginners cursus Frans gekocht. Nu moet ik er alleen nog mee beginnen. Shame on me! Gelukkig komen we elk jaar terug in Frankrijk voor de feesten van een wijngilde in Sancerre. Dus mee kunnen praten met de Franse bevolking zou leuk zijn.

De Spelregels:

1. De lijst moet afgewerkt zijn voor 01 november 2017 (de dag dat ik 30 word, of opnieuw 29)
2. Ik mag geen items verwijderen van de lijst

 * Daag mij uit! (stuur een berichtje onder deze post met je gekste ideeën!)

3 gedachtes over “Lijstje | 30 voor 30, deel 1

  1. Pingback: Lijstje | 30 voor 30, deel 2 | Ik Voel Vlinders

Geef een reactie

