Lijstje | 30 voor 30, deel 2

30voor30-logo

In deze blogpost schreef ik al over de eerste 15 to do’s voordat ik 30 jaar word. Het schrijven over de tweede 15 dingen stond sowieso op de planning.

Voor sommige moet je echt wel veel geld hebben, maar er zijn ook zeker dingen bij die ik bij wijze van spreken volgend jaar al zou kunnen doen. Al benieuwd?

16. Werken in een dierentuin
Een droom van elke dierverzorger. Toch? Dit staat al heel lang op mijn dromenlijstje. En met trots kan ik zeggen dat ik deze mag afvinken! Ik kreeg de kans toen ik voor mijn studie bij Burgers’ Zoo een onderzoek bij de leeuwen mocht doen. Vier weken werkte ik hele dagen bij het leeuwenverblijf. Niet echt als verzorger, maar als onderzoeker. Toch mocht ik ook helpen met het tillen en verplaatsen van een basterdgemsbok en zien hoe een cheeta werd gevangen en vervoerd. Ik plaats morgen een nieuwe vorm van zintuigelijke verrijking in het leeuwenverblijf. Ik hoop van harte dat de leeuwen hier op gaan reageren! Grote kans dat ik hier nog een blospost over schrijf.

c79a43071759cd5df2e0e5b373fc28a0

17. Een roadtrip maken door Schotland
Met een auto waar het stuur rechts zit. Slapen bij gastgezinnen of Bed and Breakfasts. Werken op een boerderij of in een pub. Van zuid naar noord en van oost naar west. Stedentrips en natuurwandelingen. Samen met vriendlief.

18. Meedoen aan een hardloopwedstrijd
Al gaat het hardlopen nog niet zo als gewild (als ik 1 keer per week op mijn hardloopschoenen te vinden ben is het veel..), toch wil ik graag meedoen aan een hardloopwedstrijd. Maar dat hoeft niet nu, niet dit jaar (ik doe nu al zoveel, haha). Het is wel een to do voor m’n dertigste.

19. De perfecte Little Black Dress vinden en kopen
Ik ben niet zo van de jurkjes, maar zodra mijn lichaam wat strakker in haar velletje zit en omdat ik er bij speciale gelegenheden en feestjes toch wat feestelijker uit wil zien; draag ik graag een little black dress. Met leuke schoenen en acessoires. Nu nog de perfecte vinden.. En –raar maar waar- ik houd niet van shoppen. Een hele uitdaging dus.

20. Een manicure behandeling laten doen
Heb zoiets nog nooit laten doen. Mijn handen zien er meer uit als werkhanden; korte nagels, lelijke nagelriemen en een beetje ruw. Maar van die langere (nep)nagels met een kleurtje lijkt me best leuk. Iets aan m’n uiterlijk doen wat ik ‘normaal nooit zou durven’ is sowieso een dingetje wat ik wil doen voor mijn 30e. Al durf ik niet iets extreems met mijn haar te doen.

21. Wonen in een ander land (voor minimaal twee maanden)
In Frankrijk of in Groot Britannië. In deze twee landen ben ik meerdere keren geweest en voel ik me op mijn gemak. Meer dan in Nederland.. Al dat gehaast en het klokkijken en de zeurende gemiddelde Nederlander doen mij steeds meer hunkeren naar wonen in een ander land. En als Thijs met me mee gaat blijf ik daar wel langer dan twee maanden.

22. Een fotoshoot doen (met je vriend of met vriendinnen)
Dat lijkt me zo leuk. Met vriendinnen zou ik een spontane fotoshoot doen, met mooie kleren op een gave locatie. In de natuur bijvoorbeeld. Met mijn vriend zou ik in een studio willen. Zodat alleen wij en onze liefde vastgelegd zijn op een grote plaat in het zwart-wit, die vervolgens ingelijst aan de muur pronkt.

23. Een kat trainen
Mijn huidige katten kunnen niet veel, maar als ik ooit nieuwe kittens ga aanschaffen ga ik ze beter trainen. Zitten op commando is niet heel moeilijk bij katten (mits je weet hoe je moet trainen!). Aporteren lijkt me daarom een leukere uitdaging.

24. Een (thema) journal starten
Boekjes genoeg thuis. Van Modeskine tot leuke exemplaren die ik in andere landen niet kon laten liggen. Inspiratie kwam via Pinterest, op deze site (en app) breng ik veel tijd door. Helaas doe ik wel steeds minder op papier. Ik vind de boekjes te mooi om voor mijn studie of werk te gebruiken, maar echt veel tijd om te tekenen of schrijven heb ik niet.

BA585FCC-FEE2-4B33-BADF-4AC37472CF00

25. Slapen in een strandhuisje
Het is jullie vast niet ontgaan: ik houd van het strand! Meerdere keren per jaar ben ik er te vinden. Spontaan met de trein in m’n eentje, of met een groep de hele dag met mooi weer. Ik verzamel schelpen en drijfhout om leuke dingen te knutselen. Als ik ooit veel geld heb wil ik een strandhuisje kopen. Maar om te ervaren hoe dat is wil ik eerst in een strandhuisje slapen. Die kans kreeg ik. Afgevinkt dus! Meedere keren zelfs. Vorig jaar en het jaar daarvoor kon ik met een vriendin mee naar een strandhuisje van haar familie. Midweekjes of weekenden, slapen in een soort bedstee, schelpenkettingen maken, klepperen en savonds aan een kampvuur rosebiertjes drinken. Constant met het geluid van de zee op de achtergrond. Iets wat nooit verveeld als je het mij vraagt.

26. Naar een concert van Muse/Coldplay/Mumford and Sons/The Killers/Kensington..
En ik kan dan dus niet kiezen..

27. Een huis compleet inrichten naar eigen smaak
Met nieuwe, design of zelfgemaakte spullen. Ik barst van de inspiratie, wat ik bewaar op moodboarden, in plakboeken of op Pinterest. Mijn vriend en ik vinden vaak dezelfde dingen mooi en houden van dezelfde kleuren in huis. Al ben ik wel echt van details, maar tjah dat is ook typisch iets vrouwelijks volgens mij. In 1 keer alle meubels e.d. kopen gaat waarschijnlijk niet lukken. Beide zijn we nogal van de kwaliteit en ik geef toe dat ik qua wonen best een dure smaak heb. Stukje bij beetje richten we het huis in. En dat is juist zo leuk! Iets waar ik me echt op kan verheugen.

28. Paardrijden op de Veluwe
Ik woon er vlakbij. Zie geregeld ruiters en amazones langskomen. Maar zelf heb ik het nog nooit gedaan: paardrijden op de Veluwe. Lijkt me echt geweldig. En dan vooral heeeeel s’ochtends vroeg, zodat andere dieren ook nog zichtbaar zijn eventueel.

29. Lopen over het blote-voeten-pad
Door de modder, langs het avonturenpad (o.a. balanceren op boomstammen), de grond voelen onder je voeten. Met vriendinnen en aanhang, en daarna lekker picknicken.

ithaa-underwater-restaurant-e1422989744784

30. Uit eten in een heel bijzonder restaurant
Dat kan er een zijn met één of meerdere sterren, een schitterende, bijzondere of hele rare locatie, of een heel bekend restaurant van bijvoorbeeld een programma of film. Vriendlief en ik houden beide erg van uit eten gaan. In Apeldoorn gaan we vaak naar dezelfde, onze favoriet. Maar het liefst proberen we elke keer een ander restaurant. Het kan ons niet bijzonder genoeg zijn.

De Spelregels:

1. De lijst moet afgewerkt zijn voor 01 november 2017 (de dag dat ik 30 word, of opnieuw 29)
2. Ik mag geen items verwijderen van de lijst

Onderschrift IKVOELVLINDERS

2 gedachtes over “Lijstje | 30 voor 30, deel 2

  1. Werken in een dierentuin! Jaaa, die had ik ook hoog op mijn lijstje staan. Ook ik heb hem afgevinkt na mijn stage in Blijdorp. Gave tijd gehad, maar als ‘baan’ ging hij definitief van mijn wensenlijst af. :) Dat was wel fijn, want het is maar wat moeilijk daar betaald werk in te vinden. IK kijk uit naar je blog over de verrijking bij de leeuwen.

Geef een reactie

