Personal | Aan mezelf werken

06cc7af3c08a3ad7dce6243d3cea0a60

Daar staat ie dan: de vacature. Op facebook wordt hij al gedeeld door verschillende mensen uit mijn netwerk. “Per direct gezocht, een docent Dier op het mbo (0,6 – 0,8 fte)”. Dat was ik dus. Maar dan LIO; Leraar in Opleiding. Ik kreeg er niet veel voor betaald. Hetzelfde aantal dagen werken in de horeca zou me bijna het dubbele opleveren. Maar dat doet er niet toe. Dat was niet de reden dat ik deze LIO baan heb afgezegd.

Open en eerlijk vertelde ik over hoe ik mij voel en dat dit een moeilijke beslissing was. De laatste dagen staan constant tranen in mijn ogen en eet ik m’n verdriet weg in ijsjes, koekjes en warme chocolademelk. Wat funest is voor mijn huid, maar so be it. Ik voel me raar. Sta achter mijn beslissing, maar ik voel me ook schuldig tegenover het team docenten van de afdeling Dier. Het belangrijkste is dat ik nu achter m’n beslissing blijf staan, voor mezelf. Ik moet de ‘tering naar de nering zetten’. Zo zou mijn schoonvader het gezegd hebben.

De tering naar de nering zetten. Schouders eronder en gaan! Hoe doe je dat? Wat ik wel weet is dat het onderdeel ‘niet opgeven’ mijn grootste uitdaging is. Afspraak huisarts; check. Afspraak therapeut; check. Afspraak fysio; check. Zal ik m’n zorgverzekeraar voor de zekerheid bellen dat ik sowieso mijn eigen risico ga betalen dit jaar? Wat als je ruim over dat bedrag heen gaat? En weer staat er een puntje op mijn oneindige to do list. Allemaal in het teken van me, myself and I. Want dat is nodig. Hard nodig.

Ik ben ook meer gaan sporten. Afgelopen nacht (slapen lukt niet zo goed) heb ik een boek uit de boekenkast gepakt en in 1 teug uitgelezen. Een leuke roman. Het ging over een vrouw die werkt als dierenarts en verliefd wordt op een van haar klanten met zieke hond en ze vindt zichzelf te zwaar en vanuit het niets veel is gaan sporten. Maar dan ook echt veel. En van zeer ongezond eten pakte ze een hele gezonde nieuwe levensstijl op. Zij is nu mijn voorbeeld. Ik zou het boek zo weer kunnen lezen.

Ik vind het komende jaar spannend. Zie heel erg op tegen de EMDR therapie. Ben bang dat de operatie en MRI van mijn schouder me veel geld gaan kosten. En maak me druk om mijn weg naar ‘leren loslaten’, mijn ‘hoofd op een rijtje’ en de ‘trauma’s op een plekje’. Het is spannend en ik-kan-niet-wachten tegelijk! Eén ding is zeker: ik ga naar een betere plek dan waar ik nu ben.

Onderschrift IKVOELVLINDERS

3 gedachtes over “Personal | Aan mezelf werken

  1. Hmm, klinkt heftig en zwaar Sabine! Het zal inderdaad wel een hele zware en moeilijke beslissing zijn geweest. Ik weet nog niet precies wat er allemaal aan de hand is maar je lichamelijke gezondheid is erg belangrijk en gaat vaak wel voor werk. Want als jij niet goed kan functioneren dan lukt werken ook niet. In ieder geval heel erg veel sterkte de komende tijd.

    Liefs Roswitha

    • Dankjewel Roswitha. Ik ga hard aan mezelf werken de komende tijd. Iets doen wat ik moeilijk vind: echt aan mezelf denken (en volhouden). Maar dit keer is t menens.. Heb echt een super doordachte keuze gemaakt, hoe eng ik het ook vond.. Je mag me altijd persoonlijk berichten als je meer wil weten, daar sta ik altijd voor open. Dankje voor je lieve berichtjes :) X

Geef een reactie

